کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تعدیل نیرو در گروه اویک

2 خرداد 1401 ساعت 18:51

اعلام پایان کار برخی نیروهای شرکت مهندسى و ساختمان صنایع نفت (OIEC) طی روزهای اخیر، موجب بروز نگرانی در نیروهای این مجموعه شده است.


اعلام پایان کار برخی نیروهای شرکت مهندسى و ساختمان صنایع نفت (OIEC) طی روزهای اخیر، موجب بروز نگرانی در نیروهای این مجموعه شده است.
به گزارش «اخبار نفت»، خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که در اواخر اردیبهشت ماه، پایان کار تعدادی از نیروهای اویک در رده های مختلف، از مدیران و کارشناسان تا سایر کارکنان و حتی نیروهای خدماتی اعلام شده و تنها دو تا سه روز پیش از پایان کار به آنها ابلاغ شده است؛ بدون آن که فرصتی برای یافتن کار جایگزین در مدت کوتاه داشته باشند. گفته می شود تعداد این افراد بیش از یکصد نفر است و مشخص نیست اخراج آنها به منظور جایگزینی آنها با نیروهای جدید صورت گرفته یا قصد جایگزینی نیست و تعدیل نیرو صورت گرفته است.
این اتفاق در شرایطی رخ داده که حجم پروژه های فعال اویک نسبت به گذشته که در حال انجام است نه تنها کم نشده بلکه از نظر نیاز به نیروی اجرایی بیشتر هم شده است. برخی از طرحها مثل پتروشیمی دهلران، پلیمر گچساران، NGL 3100  و پتروشیمی کیان در حال ساخت و توسعه هستند و این حجم از ریزش نیرو در این شرایط عجیب به نظر می رسد.
یک منبع آگاه در این زمینه به «اخبار نفت» گفت: تعدیل نیرو در شرکت اویک در حالی آغاز شده که مدیریت این شرکت با هزینه هایی نامتعارف، اقدام به نوسازی و ایجاد فضای لوکس در طبقه سوم و زیرزمین ‌و ساخت سالن جلسات با امکاناتی ویژه با هزینه بسیار بالا و حتی خرید خودروی ون لوکس چد میلیارد تومانی برای عزیمت به فرودگاه مهر آباد نموده است.
هرچند بهبود ساختار سازمانی در اختیارات هر مدیر عاملی است، اما برای شرکتی با اعتبار اویک و پروژه های فعالی که از مدیریت های قبلی به جا مانده است، اخراج گروهی کارکنان، با کمترین فرصت برای کاریابی برای آن افراد، بازتاب خوبی در مجموعه صنعت نفت نخواهد داشت.
«اخبار نفت» آمادگی دارد توضیحات شرکت اویک در این زمینه را منتشر کند.
 


کد مطلب: 104

آدرس مطلب :
https://www.akhbarenaft.com/news/104/تعدیل-نیرو-گروه-اویک

اخبارنفت
  https://www.akhbarenaft.com