کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیام‌های تصمیم اوپک‌پلاس چه بود؟

15 شهريور 1401 ساعت 0:26

وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک‌پلاس با انتشار بیانیه‌ای در سی‌ودومین نشست خود تصمیم گرفتند تولیدشان در ماه اکتبر ۲۰۲۲ روزانه ۱۰۰ هزار بشکه کاهش یابد.


اخبار نفت: وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک‌پلاس با انتشار بیانیه‌ای در سی‌ودومین نشست خود تصمیم گرفتند تولیدشان در ماه اکتبر ۲۰۲۲ روزانه ۱۰۰ هزار بشکه کاهش یابد.
رویا خالقی روزنامه‌نگار حوزه انرژی در توئیتر نوشت: اوپک پلاس در نشست اوت تصمیم گرفت ۱۰۰ هزار بشکه به تولیدش در سپتامبر اضافه کند و در نشست سپتامبر (امروز) تصمیم گرفت ۱۰۰ هزار از تولیدش در اکتبر بکاهد؛ دهن‌کجی شاهزاده عبدالعزیز به آمریکا با ابزار مدیریت عرضه‌ با وجود نامه تند دستیار بایدن به محمدبن‌سلمان‌ ادامه دارد.
امید شکری، تحلیلگر حوزه انرژی هم در یادداشتی نوشت: تصمیم اوپک پلاس برای کاهش ظرفیت تولید سمبلیک بوده و حاوی پیام سیاسی است. تداوم اختلاف بین ریاض و مسکو می تواند به تضعیف اوپک پلاس منجر شود.
حامد ملک‌لو، روزنامه‌نگار هم نوشت: ائتلاف اوپک پلاس با بازگشت به پارامترهای توافق اوت، در ماه اکتبر تولید نفت را ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌دهد. این تصمیم در شرایطی اتخاذ شد که گروه ۷ تلاش می‌کرد کشورهای تولیدکننده نفت را متقاعد کند، برعکس، تولید را افزایش دهند!

 


کد مطلب: 1250

آدرس مطلب :
https://www.akhbarenaft.com/news/1250/پیام-های-تصمیم-اوپک-پلاس

اخبارنفت
  https://www.akhbarenaft.com