کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ماجرای بنزین و ضعف پاسخگویی در شرکت ملی پالایش و پخش

آقای سالاری! کمی پاسخگویی لطفا

19 شهريور 1401 ساعت 11:48

با وجود خبرهای مکرر بنزینی و انتقادات مردم در شبکه های اجتماعی درباره موارد مختلف مرتبط با حوزه سوخت خودروها، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، خود را کنار کشیده و به جز یکی دو مورد، هیچ پاسخگویی و توضیحی نداشته است.


  با وجود خبرهای مکرر بنزینی و انتقادات مردم در شبکه های اجتماعی درباره موارد مختلف مرتبط با حوزه سوخت خودروها، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، خود را کنار کشیده و به جز یکی دو مورد، هیچ پاسخگویی و توضیحی نداشته است.
به گزارش اخبار نفت، مروری بر سایت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران نشان می دهد ظرف دو ماه گذشته، حتی یک اطلاعیه از سوی این شرکت صادر نشده و آخرین اظلاعیه صادره هم اصلا درباره بنزین نبوده است.
تنها اظهارنظرهای جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی هم یکی در مورد تکذیب گرانی بنزین بوده که البته مقمات و مسئولان دیگری همچون وزیر کشور و سخنگوی دولت هم آن را انجام داده اند؛ و دیگری توضیح کوتاهی درباره کاهش سهمیه دوم سوخت خودروها بوده است که آن هم بیش از آن که رفع کننده مشکل باشد، به شایعات دامن زد! 
طی این مدت، نه فقط در رسانه ها بلکه در شبکه های اجتماعی، خبرها و فیلمهایی درباره مسائل بنزینی منتشر شده که همگی با سکوت مسئولات پالایش و پخش همراه شده است. به عنوان مثال بارها مطرح شده که برای هر بار سوختگیری خودروها، سقف سی لیتری در نظر گرفته شده است و گویا این مشکل در استانهای مختلف، متغیر است. اما حتی یک مسئول از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی درباره این موضوع توضیحی ارائه نداده تا از بروز شایعات بعدی جلوگیری کند.
جمع آوری کارت سوخت جایگاهداران یکی دیگر از خبرهای هفته های اخیر بوده که مسئولان پالایش و پخش ترجیح دادند از کنار این موضوع هم که بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشته با بی تفاوتی عبور کنند و به خود زحمت ارائه هیچ توضیحی ندهند!
کمبود بنزین در جایگاههای عرضه سوخت و تعطیلی موقت برخی جایگاهها هم از دیگر مشکلاتی بوده که فیلمهای متعددی از آن در شبکه های اجتماعی منتشر شده اما مسئولان پالایش و پخش هیچ توضیحی درباره آن نداده اند.
مشکلات کمبود بنزین و سوخت در استانهای مرزی بویژه سیستان و بلوچستان هم از جمله موضوعاتی است که همواره با سکوت مواجه شده است.
بنزین از جمله موضوعاتی است که همواره مورد توجه مردم قرار دارد و زندگی روزانه مردم ارتباط تنگاتنگی با آن دارد. شاید مردم از بسیاری از خبرها و حتی دستاوردهای صنعت نفت آگاه نشوند، اما غیرممکن است که از کنار موضوعات بنزینی بی تفاوت عبور کنند. در چنین شرایطی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، ترجیح می دهد سکوت کند. سکوتی که بیشتر، موجب دامن زدن به شایعات بنزینی می شود. آیا شرکت پالایش و پخش، مقام مسئولی همچون سخنگو ندارد که درباره این مسائل توضیح دهد؟


کد مطلب: 1282

آدرس مطلب :
https://www.akhbarenaft.com/news/1282/آقای-سالاری-کمی-پاسخگویی-لطفا

اخبارنفت
  https://www.akhbarenaft.com