کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایران ۶۰۰ هزار تن سوخت به لبنان ارسال می‌کند

29 شهريور 1401 ساعت 18:14

شبکه المنار وابسته به حزب الله لبنان اعلام کرد ایران به هیات رسمی لبنانی که از روز شنبه در تهران به سر می برد اعلام کرده طی ۵ ماه ۶۰۰ هزار تن سوخت به لبنان ارسال خواهد کرد. اما این شبکه اعلام نکرده که آیا این سوخت رایگان است یا بابت آن مبلغی پرداخت می شود.


اخبار نفت: شبکه المنار وابسته به حزب الله لبنان اعلام کرد ایران به هیات رسمی لبنانی که از روز شنبه در تهران به سر می برد اعلام کرده طی ۵ ماه ۶۰۰ هزار تن سوخت به لبنان ارسال خواهد کرد. اما این شبکه اعلام نکرده که آیا این سوخت رایگان است یا بابت آن مبلغی پرداخت می شود.
مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت در صفحه توییتر خود نوشت: به زودی اخبار خوشحال کننده‌ای درباره توافق میان هیات وزارت انرژی لبنان و مسئولان ایرانی درخصوص سوخت ایران و همکاری در زمینه برق اعلام خواهد شد.
وزارت خارجه لبنان اعلام کرد که امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در دیدار عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل بر آمادگی ایران برای ارسال سوخت به لبنان و تقدیم کمک های دیگر برای غلبه بر مشکلات تاکید کرده است.
یک مسئول در سفارت ایران در لبنان گفته است نفتکش های ایرانی حامل سوخت آماده هستند در یکی دو هفته آینده به سوی لبنان حرکت کنند و در بندری که طرف لبنانی مشخص می کند پهلو بگیرند.

 


کد مطلب: 1362

آدرس مطلب :
https://www.akhbarenaft.com/news/1362/ایران-۶۰۰-هزار-تن-سوخت-لبنان-ارسال-می-کند

اخبارنفت
  https://www.akhbarenaft.com