کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک شباهت دیگر بین ایران و ونزوئلا:

افزایش موج مهاجرت در بین ونزوئلایی‌ها

10 آبان 1401 ساعت 19:45

ونزوئلا یکی از مهمترین شرکای سیاسی و اقتصادی ایران است که مثل ایران ذخایر غنی نفت دارد اما مثل ایران، از نفت، برای مردمش رفاه ایجاد نکرده و تعداد مهاجران آن به شدت رشد کرده است.


اخبار نفت: ونزوئلا یکی از مهمترین شرکای سیاسی و اقتصادی ایران است که مثل ایران ذخایر غنی نفت دارد اما مثل ایران، از نفت، برای مردمش رفاه ایجاد نکرده و تعداد مهاجران آن به شدت رشد کرده است.
 این نمودار مقاصد اصلی مهاجران ونزوئلایی را نشان می دهد. بر اساس آخرین گزارش های آژانس پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) و سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) بیش از هفت میلیون نفر از مردم ونزوئلا از سال ۲۰۱۵ تا شهریور امسال به دلیل بدتر شدن بحرانهای اجتماعی، اقتصادی و امنیتی خانه های خود را ترک کرده اند.
 کلمبیا مقصد اصلی ونزوئلایی هاست و حدود ۲.۵ میلیون مهاجر به آنجا رفته اند. پرو دومین مقصد اصلی مهاجران ونزوئلایی است و تقریباً ۱.۵ میلیون نفر به آنجا رفته اند. هرچند مقصد نهایی برخی از این مهاجران، آمریکاست. به دلیل بی‌ثباتی اقتصادی فزاینده، بسیاری از ونزوئلایی‌ها به سمت شمال مهاجرت کرده اند. در سال ۲.۲۱، ایالات متحده بیش از نیم میلیون نفر مهاجر از ونزوئلا را پذیرفت و به سومین مقصد مهم مهاجران ونزوئلا تبدیل شد.


کد مطلب: 1655

آدرس مطلب :
https://www.akhbarenaft.com/news/1655/افزایش-موج-مهاجرت-بین-ونزوئلایی-ها

اخبارنفت
  https://www.akhbarenaft.com