کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هفت خواهران نفتی

13 آبان 1401 ساعت 15:12

 کتاب "هفت خواهران نفتی" نوشته آنتونی سمسون، نویسنده و روزنامه‌نگار بریتانیایی است که در سال ۱۹۷۵ منتشر و در ایران در سال ۱۳۵۶ توسط انتشارات امیرکبیر و با ترجمه ذبیح الله منصوری عرضه شد اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به همان شکل تجدید چاپ نشد.


 کتاب "هفت خواهران نفتی" نوشته آنتونی سمسون، نویسنده و روزنامه‌نگار بریتانیایی است که در سال ۱۹۷۵ منتشر و در ایران در سال ۱۳۵۶ توسط انتشارات امیرکبیر و با ترجمه ذبیح الله منصوری عرضه شد اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به همان شکل تجدید چاپ نشد. در کتابخانه نفت این جمعه "اخبار نفت" فایل پی دی اف کامل کتاب هفت خواهران نفتی چاپ ۱۳۵۶ را در ۲۵۲ صفحه تقدیم شما می کنیم.  
 منظور از هفت خواهران، هفت شرکت نفتی بزرگ جهان در نیم قرن پیش شامل اگزون، شل، بی پی، گولف، تگزاکو، موبیل و سوکال است. در این کتاب توضیح داده شده که این شرکتها چگونه نبض اقتصادی و سیاسی کشورهای دارای نفت را در دست داشتند و نیمی از بازرگانی جهان در اختیار آنها بود. این کتاب همچنین دارای اطلاعات جالبی درباره روابط ایران به عنوان یکی از مهمترین تولیدکنندگان نفت جهان در دهه هفتاد میلادی با هفت خواهران نفتی و تصمیمات محمدرضا پهلوی درباره قیمت نفت است.

فایل پی دی اف کتاب هفت خواهران نفتی، چاپ
۱۳۵۶

nf00001676-1.pdf
   *هر هفته جمعه‌ها با #کتابخانه_نفت همراه باشید❇️

 


کد مطلب: 1676

آدرس مطلب :
https://www.akhbarenaft.com/news/1676/هفت-خواهران-نفتی

اخبارنفت
  https://www.akhbarenaft.com