کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش بهره‌دهی چاه‌های نفت و گاز، کنفرانس نمی‌خواهد!

17 آبان 1401 ساعت 18:30

نخستین کنفرانس ملی افزایش بهره‌دهی چاه‌های نفت و گاز کشور امروز هفدهم آبان برگزار شد و برخی از مدیران صنعت نفت در آن به بیان کلیاتی پرداختند که همگان از آن خبر دارند! مثلا این که حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ چاه کم‌بازده در کشور وجود دارد و استفاده از روش ازدیاد برداشت از چاه‌های نفت و گاز اهمیت بالایی برای رسیدن به اهداف چشم‌انداز دارد و این طرح چالش‌های واقعی صنعت نفت را برطرف می‌کند. اما اینها را که همگان می دانند!


اخبار نفت: نخستین کنفرانس ملی افزایش بهره‌دهی چاه‌های نفت و گاز کشور امروز هفدهم آبان برگزار شد و برخی از مدیران صنعت نفت در آن به بیان کلیاتی پرداختند که همگان از آن خبر دارند! مثلا این که حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ چاه کم‌بازده در کشور وجود دارد و استفاده از روش ازدیاد برداشت از چاه‌های نفت و گاز اهمیت بالایی برای رسیدن به اهداف چشم‌انداز دارد و این طرح چالش‌های واقعی صنعت نفت را برطرف می‌کند. اما اینها را که همگان می دانند!
 در این که احیای چاههای کم‌بازده در شرایط کنونی کشور که جذب سرمایه گذاری خارجی به راحتی امکانپذیر نیست اهمیتی حیاتی دارد تردیدی نیست. اما ای کاش به جای بیان این کلیات، چشم انداز مدونی درباره طرح ارائه شود تا بدانیم قرار است تا پایان دولت فعلی، چه تغییری در وضعیت چه تعداد از چاههای کم بازده ایجاد می شود. به هر حال از ابتدای بهمن ماه گذشته که فراخوان مربوطه منتشر شده تا همین حالا نزدیک به ده ماه گذشته و فرصتهای آتی هم خیلی زود می گذرند. آنگاه زمان حساب می رسد و چه بهتر که کارنامه پربارتری در کار باشد.


کد مطلب: 1722

آدرس مطلب :
https://www.akhbarenaft.com/news/1722/افزایش-بهره-دهی-چاه-های-نفت-گاز-کنفرانس-نمی-خواهد

اخبارنفت
  https://www.akhbarenaft.com