کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزارت خارجه آلمان ادعای اورشلیم پست را تکذیب کرد:

هیچ برنامه‌ای برای خرید نفت و گاز از ایران در کار نیست

25 آبان 1401 ساعت 10:12

یک روز پس از آنکه برخی رسانه های داخلی بویژه رسانه های نزدیک به دولت، با ذوق زدگی، خبری از روزنامه اسرائیلی اورشلیم پست مبنی بر مذاکره محرمانه آلمان برای واردات انرژی از ایران را منتشر کردند، وزارت امور خارجه آلمان این خبر را تکذیب کرد.


 
اخبار نفت: یک روز پس از آنکه برخی رسانه های داخلی بویژه رسانه های نزدیک به دولت، با ذوق زدگی، خبری از روزنامه اسرائیلی اورشلیم پست مبنی بر مذاکره محرمانه آلمان برای واردات انرژی از ایران را منتشر کردند، وزارت امور خارجه آلمان این خبر را تکذیب کرد.
نکته جالب در مورد این خبر این بود که از دیدگاه رسانه های نزدیک به دولت که این خبر را بازنشر کردند، رسانه‌های اسرائیلی، رسانه‌های معاند محسوب می شوند و اگر رسانه های دیگر به خبرهای رسانه‌های اسرائیلی استناد کنند متهم می شوند. اما در این مورد خاص، ذکر خبر، حتی خبر اشتباه، از منبع اسرائیلی اشکالی ندارد!
به گزارش اخبار نفت، ماجرا از آنجا شروع شد که روزنامه اورشلیم پست نوشت «موریتز کریمر، اقتصاددان اصلی بانک نیمه‌دولتی LBBW آلمان درباره برنامه‌های آلمان برای برطرف کردن نیازهایش در زمینه انرژی با وجود تلاش آن برای مستقل شدن از منابع گازی روسیه، گفت: مذاکرات متمرکزی در پشت پرده با ونزوئلا، ایران یا الجزایر برای پوشش دادن نیاز آلمان به نفت و گاز انجام می‌شود.»
اما یک سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان گفت که «واقعیت این است هیچ مذاکرات یا برنامه‌ای برای خریداری نفت یا گاز از ایران در کار نیست و خبر چنین مذاکراتی «تماما بی‌اساس» است.»
پس از اظهارنظر رسمی سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان، برِند واگنر سخنگوی بانک آلمانی در این باره گفت: «ما با توضیحات وزارت امور خارجه در این باره موافقیم.اظهاراتی که از قول آقای کریمر مطرح شده، صرفا یک گمانه‌زنی درباره وضعیت بازار بوده و از این گذشته، مربوط به شش ماه پیش است. اقتصاددان ارشد ما هیچ گونه ارتباطی با دولت آلمان ندارد. برای ما عجیب است که از او مطلبی به عنوان منبعی برای چنین مذاکراتی نقل قول شود.»
از سوی دیگر ایران به دلیل تحریم، امکان صادرات نفت به آلمان را ندارد و کشورهای اروپایی هم ریسک خرید نفت از کشورهای تحریم شده روسیه و ایران را نمی پذیرند. در مورد گاز هم ایران فعلا در صدد تامین نیاز زمستانی خود است و اصلا گاز بیشتری برای صادرات ندارد و از این منظر هم گزارش روزنامه اسرائیلی بر مبنای نقل قول یک کارشناس آلمانی نمی توانست صحیح باشد.
اخبار نفت


کد مطلب: 1774

آدرس مطلب :
https://www.akhbarenaft.com/news/1774/هیچ-برنامه-ای-خرید-نفت-گاز-ایران-کار-نیست

اخبارنفت
  https://www.akhbarenaft.com