کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش نفتا و ریفرمیت پتروشیمی در بنزین، از عوامل افزایش آلودگی هوا

این عکس، ویترین مدیریت در کشور ماست!

3 آذر 1401 ساعت 13:19

این عکس، وضعیت آلودگی هوا را در روز پنجشنبه سوم آذر نشان می‌دهد؛ عکسی که ویترینی از بیش از دو دهه وعده‌ی بدون عمل، برای کاهش آلودگی هواست.


اخبار نفت: این عکس، وضعیت آلودگی هوا را در روز پنجشنبه سوم آذر نشان می‌دهد؛ عکسی که ویترینی از بیش از دو دهه وعده‌ی بدون عمل، برای کاهش آلودگی هواست. 
"اخبار نفت" از یک منبع آگاه مطلع شده که یکی از عوامل افزایش آلودگی هوا در تهران و برخی کلانشهرها، افزایش میزان نفتا و ریفرمیت در بنزین است. پس از آنکه صادرات و خودکفایی بنزین، با کاهش تولید بنزین رنگ باخت، حالا تولید بنزین از مصرف کمتر شده و درحالیکه مصرف بنزین ۱۰۰ میلیون لیتر در روز است، تولید به حدود ۸۵ میلیون لیتر کاهش یافته است. برای جبران این کاهش، نفتای سبک و ریفرمیت تولیدی در پتروشیمی‌هایی همچون بوعلی، بندرامام و نوری به بنزین افزوده می‌شود. هرچند تنها عامل افزایش آلودگی هوا این نیست اما در افزایش آلودگی هوا تاثیر غیرقابل انکاری دارد.
پیش از این، خبرگزاری فارس هم در گزارشی میزان تولید بنزین یورو ۴ را در شرایط فعلی فقط حدود ۳۰ میلیون لیتر در روز اعلام کرده بود که نشاندهنده ضعف وزارت نفت در تولید بنزین باکیفیت است.

 


کد مطلب: 1837

آدرس مطلب :
https://www.akhbarenaft.com/news/1837/این-عکس-ویترین-مدیریت-کشور-ماست

اخبارنفت
  https://www.akhbarenaft.com