کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زمستان سرد ما شروع شد؛ خوش به حال اروپایی‌ها!

20 دی 1401 ساعت 18:45

داریم به سکانس پایانی «زمستان سرد اروپا» نزدیک می‌شویم: استاد جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه هیات دولت گفت: «امیدوارم زمستان را بدون گاز خانگی پشت‌سر بگذاریم.»


داریم به سکانس پایانی «زمستان سرد اروپا» نزدیک می‌شویم: استاد جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه هیات دولت گفت: «امیدوارم زمستان را بدون گاز خانگی پشت‌سر بگذاریم.» 
هشتم شهریور کیهان در گزارشی تحلیلی اعلام کرده بود که «اروپا در انتظار وحشتناک‌ترین زمستان تاریخ خود» است. اولین کسی که این گزارش کیهان را باور کرد، خود این روزنامه بود. ۲۷ مهر کیهان از «آغاز شمارش معکوس اروپا برای خواب زمستانی» خبر داد.
 جواد اوجی هم که بصیرتش بعد از وزیر شدن به شدت اوج پیدا کرده، اعلام کرد که «امسال زمستان سختی در انتظار کشورهای غربی به خصوص اروپاست؛ دولت‌های اروپایی با دست خودشان به مردم‌شان ظلم می‌کنند. ایران می‌تواند بخشی از کمبود انرژی در جهان را تامین کند ولی چرا یک کشور متخاصم باید این گونه زورگویی کند؟» ( اوجی در برنامه جهان آرا. تلویزیون)
 اما چند روز پیش کیهان نوشت که «زمستان سرد اصلی اروپا سال بعد است» و امروز هم وزیر نفت درباره‌ی قطع گاز خانگی در ایران چنین گفته است؛ انگار نه انگار که قرار بود ما کمبود اروپایی‌ها را هم تامین کنیم!  
خیال‌مان از اروپا که راحت شد و آن‌ها احتیاجی به یاری ما ندارند! اما تجربه می‌گوید ما از همین الان و با این حرف وزیر‌نفت، باید تن و بدن‌مان برای خودمان بلرزد. دولتمردان، قبل از این با قاطعیت از پیشرفت و کاهش تورم و ارزانی مسکن و خودرو و... سخن می‌گفتند، بلای امروز سرمان آمده، حالا که این جوری از قطعی گاز خانه‌ها می‌گویند چه خواهد شد، خدا می‌داند. 
زمستان سرد اصلی ما امسال است؛ خوش به حال اروپایی‌ها!/
محمدحسین روانبخش/منبع: کانال شوکرانی
 
 


کد مطلب: 2231

آدرس مطلب :
https://www.akhbarenaft.com/news/2231/زمستان-سرد-شروع-خوش-حال-اروپایی-ها

اخبارنفت
  https://www.akhbarenaft.com