کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لابی گسترده برای برکناری سرپرست پتروشیمی شیراز

28 دی 1401 ساعت 18:10

دانش نفت" خبر داد که چند تن از نمایندگان شیراز در مجلس با انجام لابی‌های گسترده در پی برکناری سید نوراله میراشرفی از سرپرستی شرکت پتروشیمی شیراز و جایگزین کردن وی با آقای «ح» از افراد دارای سوءمدیریت هستند.


"دانش نفت" خبر داد که چند تن از نمایندگان شیراز در مجلس با انجام لابی‌های گسترده در پی برکناری سید نوراله میراشرفی از سرپرستی شرکت پتروشیمی شیراز و جایگزین کردن وی با آقای «ح» از افراد دارای سوءمدیریت هستند.
به گزارش "دانش نفت" میراشرفی از حدود ۲ ماه پیش به عنوان سرپرست پتروشیمی شیراز منصوب شده و در همین مدت کوتاه موفق شده روند فعالیت‌ها و انجام پروژه‌ها در این شرکت را سرعت ببخشد. وی همچنین ضمن مخالفت با برخی رانت‌جویی‌ها و کوتاه کردن دست افراد سودجو در این زمینه، با وجود فسادزدایی و حفظ حقوق بیت‌المال، با مخالفت‌ها و کارشکنی‌های افرادی که منافع خود را در خطر می‌بینند مواجه شده است.
نگاهی گذرا به گزینه مورد نظر لابی‌کنندگان برای مدیرعاملی پتروشیمی شیراز، نشان‌دهنده تخلفات گسترده وی در زمینه‌های گوناگون است. آقای «ح» معروف به مدیر نحومی‌بگیر در ابتدا کارمند یکی از واحدهای پتروشیمی بوده که به علت عدم توانایی در اجرای وظایف در سال ۸۹ توسط عبدالحسین بیات مدیرعامل وقت شرکت ملی صنایع پتروشیمی عزل شد. وی همچنین به مدت ۳ سال مدیر‌عامل یک شرکت پتروشیمی بود که علی‌رغم دریافت حقوق نجومی، به علت عدم پیشرفت پروژه و تبدیل شدن محل پتروشیمی مربوطه به محل نگهداری گوسفندها! عزل شد. 
آقای «ح» به مدت ۴ سال مدیر پروژه پترو الفین در یکی از سازمان‌ها بود که این پروژه در طول مدت یادشده هیچ پیشرفتی نداشت و به دلیل سوء‌مدیریت (سه ماه در محل کار حضور نداشت ولی حقوق، ماموریت و اضافه کار ۱۵۰ ساعت دریافت می‌کرد) توسط سازمان بازرسی برکنار شد.
سوء‌استفاده از امکانات دولتی توسط پسر و اقوام وی که توسط سازمان بازرسی در شرکت ملی صنایع پتروشیمی توبیخ شدند، از دیگر تخلفات آقای «ح» است.
از دیگر افتخارات آقای «ح» اینکه هیچ مدیر یا معاون وزیری در ۱۲ سال گذشته در وزارت نفت حاضر نشده وی را جذب نماید و به این دلیل وی در این مدت فقط به صورت مامور در خارج از شرکت نفت مشغول کار بوده است، در حالی که دیوان محاسبات بیش از ۵ سال به کارمندان دولت اجازه مامور بودن نمی‌دهد. آیا سازمان‌های نظارتی به این موضوع ورود خواهند کرد؟!

 


کد مطلب: 2239

آدرس مطلب :
https://www.akhbarenaft.com/news/2239/لابی-گسترده-برکناری-سرپرست-پتروشیمی-شیراز

اخبارنفت
  https://www.akhbarenaft.com