کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تصمیم جدید اوپک پلاس، چه تاثیری روی قیمت نفت داشت

14 فروردين 1402 ساعت 12:07

پس از آنکه تولیدکنندگان عضو ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) روز یکشنبه (۱۳ فروردین‌) از کاهش عرضه داوطلبانه روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه‌ای خبر دادند قیمت نفت، روندی صعودی به خود گرفت.


پس از آنکه تولیدکنندگان عضو ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) روز یکشنبه (۱۳ فروردین‌) از کاهش عرضه داوطلبانه روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه‌ای خبر دادند قیمت نفت، روندی صعودی به خود گرفت. این کاهش تولید، اضافه بر تصمیم کاهش تولید روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای این ائتلاف در اکتبر ۲۰۲۲ است که قرار بود از نوامبر ۲۰۲۲ تا پایان سال ۲۰۲۳ اجرا شود. رویترز گزارش داد: تعهدهای جداگانه کشورهای عضو اوپک‌پلاس، مجموع کاهش تولید روزانه این ائتلاف را به ۳ میلیون و ۶۶۰ هزار بشکه می‌رساند که معادل ۳.۷ درصد تقاضای جهانی است.
 با این تصمیم، امروز دوشنبه قیمت نفت ۵ درصد گران شد و نفت برنت اروپا به ۸۳.۵ دلار و نفت وست تگزاس آمریکا به ۷۹ دلار رسید و پیشبینی می شود قیمت نفت تا ده دلار دیگر افزایش یابد. بیشترین کاهش تولید مربوط به عربستان و روسیه هر کدام با نیم میلیون بشکه کاهش است. ایران، لیبی و ونزوئلا از توافق کاهش عرضه نفت مستثنا هستند. آمریکا مهمترین مخالف این سیاست است که اعلام کرده اقدام اوپک‌پلاس عاقلانه نیست.
 


کد مطلب: 2608

آدرس مطلب :
https://www.akhbarenaft.com/news/2608/تصمیم-جدید-اوپک-پلاس-تاثیری-روی-قیمت-نفت

اخبارنفت
  https://www.akhbarenaft.com