کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پذیرشِ آسیاناما به بازار فرابورس

12 خرداد 1401 ساعت 0:15

شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیاناما پس از احراز کلیه شرایط پذیرش به عنوان دویست و هشتاد و یکمین نماد معاملاتی و به عبارتی یکصد و هفتاد و پنجمین شرکت در بازار دوم در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران قرار گرفت.


شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیاناما پس از احراز کلیه شرایط پذیرش به عنوان دویست و هشتاد و یکمین نماد معاملاتی و به عبارتی یکصد و هفتاد و پنجمین شرکت در بازار دوم در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران قرار گرفت.
گفتنی است این شرکت از زیر مجموعه های شرکت گروه سرمایه گذاری امید می باشد و با نماد معاملاتی ناما در گروه خودرو و ساخت قطعات با کد ۳۴۳۰ به ثبت رسید.
مطابق با دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل انتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران،  پذيرش سهام شركت‌هاي سهامي عام صرفاً در بازارهاي اول و دوم و بازار شركت‌هاي كوچك و متوسط و پذيرش ساير اوراق بهادار صرفاً در بازار ابزارهاي نوين مالي صورت مي‌پذيرد.
در بازار دوم فرابورس همانند بازار اول معاملات سهام شرکت‌های سهامي عام و تعاوني سهامي عام انجام می‌شود.
فرابورس همانند بورس یک بازار است که در آن سهام شرکت‌ها خرید و فروش شده و براساس عرضه و تقاضا قیمت گذاری می‌شود. با این تفاوت که به دلیل راحت‌تر بودن فرایند پذیرش و خرید و فروش در آن، شرکت‌‌های کوچک هم می‌توانند سهام خود را در بازار سرمایه عرضه کنند.
مهم ترین وظیفه فرابورس ایران، ساماندهی و هدایت طیف وسیعی از بنگاه های اقتصادی به منظور تامین مالی از طریق بازار سرمایه است؛
یاداور می‌شود، شرکت آسیاناما، در جهت تامین نیاز های داخلی و همچنین صادرات به کشورهای همسایه در سال 1385 با بررسی نیاز بازار داخلی و جهانی و تحقیقات گسترده علمی و صنعتی، با توجه به آلودگی هوای کشور، کمبود سوخت خودرو و برنامه مدون دوگانه سوز نمودن 10 میلیون خودرو در 5 سال آینده، بر آن شد تا در چارچوب طرح توسعه خود، کاربری شرکت را تغییر داده و اقدام به تولید مخازن گاز طبیعی فشرده کند.
گروه آسیاناما به عنوان بزرگترین تولید کننده پریفورم و مخازن گاز طبیعی فشرده در کشورهای منطقه و کشور جمهوری اسلامی ایران با دو دیدگاه انسانی و اقتصادی اقدام به سرمایه گذاری به مبلغ 50 میلیون یورو به منظور ساخت مخازن مذکور بر اساس استاندارد ایزو 11439 کرده است.



کد مطلب: 275

آدرس مطلب :
https://www.akhbarenaft.com/news/275/پذیرش-آسیاناما-بازار-فرابورس

اخبارنفت
  https://www.akhbarenaft.com