کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هنوز هم می‌گویید تحریم، نعمت است؟!

12 خرداد 1402 ساعت 13:55

دو خبری که در روزهای اخیر منتشر شده، به خودی خود گویای زیان بزرگ و غیرقابل جبرانی است که تحریم به صنعت نفت ایران تحمیل کرده و اثر منفی بر اقتصاد کشور و معیشت مردم داشته است.


اخبار نفت: دو خبری که در روزهای اخیر منتشر شده، به خودی خود گویای زیان بزرگ و غیرقابل جبرانی است که تحریم به صنعت نفت ایران تحمیل کرده و اثر منفی بر اقتصاد کشور و معیشت مردم داشته است. 
1- رضا پدیدار رئیس کمیته انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با اشاره به گزارش اخیر اوپک در خصوص تاثیر تحریم ها بر عدم فروش نفت ایران در ده سال گذشته گفت: بر اساس گزارش اوپک، ایران بیش از ۴۵۰ میلیارد دلار به خاطر کاهش فروش نفت به دلیل تحریم ضرر کرده است.

2- همزمان جواد اوجی وزیر نفت گفته که عراق در قبال صادرات گاز ایران، حاضر نیست پول بدهد و فقط کالاهای اساسی و دارو می‌دهد. در حال رایزنی هستیم تا نظرشان عوض شود و مختص به دارو و کالاهای اساسی نباشد!

3-وزارت برق عراق اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا باعث می‌شود که نتوانیم بدهی‌های گازی ایران را به راحتی پرداخت کنیم. به همین دلیل صادرات گاز ایران به عراق، ۲۰ میلیون متر مکعب کم شده است.

آثار منفی تحریم، کاملا مشخص است اما عجیب اینجاست که برخی مسئولان همچنان اصرار دارند که تحریم، نعمت است!
 


کد مطلب: 2992

آدرس مطلب :
https://www.akhbarenaft.com/news/2992/هنوز-هم-می-گویید-تحریم-نعمت

اخبارنفت
  https://www.akhbarenaft.com