کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واشنگتن پست بررسی کرد

عربستان متحد آمریکاست یا روسیه؟!

17 ارديبهشت 1401 ساعت 18:01

واشنگتن پست در مقاله‌ای، محمد بن سلمان و محمد بن زاید را متحدان پوتین توصیف کرده زیرا حاضر به افزایش تولید نفت نیستند در حالی که تحت چتر امنیتی آمریکا قرار دارند.


اخبار نفت: واشنگتن پست در مقاله‌ای، محمد بن سلمان و محمد بن زاید را متحدان پوتین توصیف کرده زیرا حاضر به افزایش تولید نفت نیستند در حالی که تحت چتر امنیتی آمریکا قرار دارند. بخشهایی از این مقاله را بخوانید: 

همزمان با اینکه پوتین از انرژی روسیه به عنوان ابزار باج‌خواهی یا تنبیه غرب برای کمک به اوکراین استفاده می‌کند، عربستان درخواست‌ها برای تزریق بیشتر نفت به بازار را رد کرده‌ است.

محمد بن سلمان در حال استفاده از بحران اوکراین برای تحت فشار قرار دادن دولت بايدن در خصوص کنار گذاشتن وعده انتخاباتی خود در خصوص بازنگری در روابط واشنگتن-ریاض است.

سفر مخفیانه ماه قبل ویلیام برنز رییس سیا به عربستان که هفته گذشته افشا شد، آخرین نمونه از تلاش دولت بایدن برای درخواست از بن سلمان در خصوص باز کردن شیرهای نفت بود.

اتحاد جدید واقعی بین پوتین، محمد بن سلمان و محمد بن زائد قابل درک است: هر سه گسترش آزادی، دموکراسی و حقوق بشر را تهدیدی وجودی برای حفظ قدرت خود می‌بینند.
 


کد مطلب: 46

آدرس مطلب :
https://www.akhbarenaft.com/news/46/عربستان-متحد-آمریکاست-یا-روسیه

اخبارنفت
  https://www.akhbarenaft.com