کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عقب نشینی موقت مدیران فرساشیمی در مقابل کارکنان

قرارداد پرسنل فرساشیمی یک ماه تمدید شد

5 تير 1401 ساعت 1:00

در پی اعتراضات کارکنان فرساشیمی و اطلاع رسانی توسط اخبار نفت" قراردادهای پرسنلی که ابتدای تیرماه به پایان می رسید یک ماه تمدید شد.


در پی اعتراضات کارکنان فرساشیمی و اطلاع رسانی توسط اخبار نفت" قراردادهای پرسنلی که ابتدای تیرماه به پایان می رسید یک ماه تمدید شد.
به گزارش اخبار نفت، در نامه ای که از سوی بیژن خاورزمینی مدیر سایت، به آرفیعی در امور اداری ارسال شده، ضمن تمدید یک ماهه قراردادهای کارکنان سایت، ابراز امیدواری شده شرایط خوراک سایت طی این مدت مشخص شود. در این نامه همچنین امده است "هدف شرکت، نگهداشت پرسنل است که با راه اندازی تولید، تداوم حرکت صورت خواهد گرفت."  هرچند اعلام شده در صورتی که تولید فرساشیمی، به صرفه تشخیص داده نشود، در پایان تیرماه، خبری از تمدید قرارداد نخواهد بود یا پرسنل را تعلیق خواهند کرد.
پیش از در جلسه ای که دوازدهم خردادماه در شرکت تشکیل شده بود، به سرپرستان واحدها اعلام شده بود کارکنان واحدها را نسبت به شرایط موجود و بحرانی بودن وضعیت شرکت توجیه کنند در غیر این صورت حق سرپرستی سرپرستان واحدها قطع خواهد شد. همچنین اعلام شد پرسنل ناراضی هم می توانند استعفا دهند ضمن این که اعلام شده بود شرکت در شرایطی قرار گرفته که چاره ای جز تعدیل نیرو ندارد. 
از سوی دیگر جمعی از پرسنل فرساشیمی در نامه ای به ریاست اطلاعات شهرستان عسلویه، از عملکرد بیژن خاورزمینی مدیر سایت فرساشیمی انتقاد کرده و عملکرد او را عامل ایجاد تنش، نارضایتی و هرج و مرج در بین کارکنان شرکت ذکر کرده اند. انها همچنین خواستار تغییر رویه یا جایگزینی مدیر سایت برای رفع نارضایتی ها شده اند.
طی ماههای اخیر عملکرد مدیریت فرساشیمی با انتقادات کارکنان مواجه شده است. تولید در فرساشیمی از هشتم اسفند ماه متوقف شده است. فرساشیمی معتقد است پتروشیمی جم که خوراک را با قیمت جهانی در اختیار این شرکت قرار می دهد باید تخفیف در نظر بگیرد. البته این شرکت با افزایش هزینه های یوتیلیتی شامل بخار، آب و نیتروژن هم مواجه است که البته مختص فرساشیمی نیست و سایر واحدهای پتروشیمی هم با آن دست و پنجه نرم می کنند. در چنین شرایطی، بیشترین فشار ممکن بر حدود دویست نفر پرسنل شرکت اعمال شده  که اغلب آنها در خطر از دست دادن شغل خود قرار دارند. 
لغو بلیت های پروازی پرسنل و اجبار آنها به تردد زمینی، آن هم از عسلویه که فاصله بسیار دوری نسبت به سایر نقاط کشور دارد از جمله اقداماتی است که نارضایتی پرسنل را در پی داشته است. بلیت پرواز شامل کارشناسان و سرپرستان و پرسنل قدیمی بوده که از اوایل خردادماه قطع شده و صرفا به سرپرست و جانشین واحدها تصیص می یابد. سرویس پرسنل به شهرهای اطراف هم محدود شده و زمزمه های لغو آن به گوش می رسد. کارکنان فرساشیمی به وعده های غذایی شرکت نیز انتقاد دارند چراکه هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی، بسیار افت کرده و میوه هم از وعده های غذایی حذف شده است. 

*یک نمونه از شام پرسنل فرساشیمی!*

اخبار نفت همچون گذشته آمادگی دارد توضیحات مدیران فرساشیمی را بدون هیچ کم و کاستی منتشر کند تا کارکنان شرکت در جریان مشکلاتی که موجب توقف تولید شده قرار گیرند. چراکه این شرکت پیش از این با صادرات محصولات خود، سودآوری بالایی داشته و شرایط فعلی آن تناسبی با شرایط گذشته ندارد. همچنین آمادگی داریم با اعزام خبرنگار خود به محل سایت شرکت، واقعیتها را انعکاس دهیم تا تریبونی دوطرفه برای بیان مطالبات کارکنان و دیدگاهها و پاسخهای مدیران شرکت ایجاد شود. اما متاسفانه روابط عمومی فرساشیمی برای برقراری ارتباط با اخبار نفت از یک اکانت عجیب اینستاگرامی که هیچ نام و نشان مشخصی ندارد استفاده کرده است که امیدواریم این بار در این رویه تجدیدنظر کند.


کد مطلب: 533

آدرس مطلب :
https://www.akhbarenaft.com/news/533/قرارداد-پرسنل-فرساشیمی-یک-ماه-تمدید

اخبارنفت
  https://www.akhbarenaft.com