کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احداث این همه پالایشگاه با کدام منابع مالی؟!

10 مرداد 1401 ساعت 17:55

اخبار نفت: تفاهم‌نامه مشارکت و تأمین مالی ساخت پتروپالایشگاه «شهید قاسم سلیمانی» با ظرفیت پالایش روزانه ۳۰۰ هزار بشکه‌ نفت خام سنگین و پالایشگاه «مروارید مکران» با ظرفیت پالایش روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام سنگین و فوق سنگین، روز دوشنبه با حضور رئیس‌جمهوری امضا شد.


اخبار نفت: تفاهم‌نامه مشارکت و تأمین مالی ساخت پتروپالایشگاه «شهید قاسم سلیمانی» با ظرفیت پالایش روزانه ۳۰۰ هزار بشکه‌ نفت خام سنگین و پالایشگاه «مروارید مکران» با ظرفیت پالایش روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام سنگین و فوق سنگین، روز دوشنبه با حضور رئیس‌جمهوری امضا شد. جواد اوجی وزیر نفت هم پس از امضای این تفاهمنامه ها گفت: "اجرای پروژه‌های پالایشی و پتروپالایشی تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند." او البته گفته که ۸ پروژه دیگر نیز در این زمینه در دست اجراست. پروژه ۱۲۰ هزار بشکه ای مهر خلیج فارس، پتروپالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه ای جاسک غدیر، پتروپالایشگاه ۲۰۰ هزار بشکه ای انتخاب و واحدهای کوچک پالایشی با خوراک میعانات گازی، از جمله این پروژه ها هستند.
هرچند هنوز این دو پالایشگاه در مرحله تفاهمنامه هستند و به امضای قرارداد نرسیده اند اما پرسش اساسی این است که آیا منابع مالی محدود کشور، نیاز این تعداد پروژه  پالایشی را تامین می کند؟! با چشم بر هم زدنی، پنج سال دیگر فرا می رسد و آنگاه وزیر نفت و معاون او در حوزه پالایش و پخش، حتی اگر در راس مسئولیت نباشند، باید درباره اصرار بر پیشبرد این همه پروژه پالایشی بدون امکان تامین منابع مالی کافی، توضیح دهند.
 


کد مطلب: 931

آدرس مطلب :
https://www.akhbarenaft.com/news/931/احداث-این-همه-پالایشگاه-کدام-منابع-مالی

اخبارنفت
  https://www.akhbarenaft.com