کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اختصاصی اخبار نفت

سیدحسن نصرالله از دریافت سوخت رایگان از ایران سخن گفته است؟

13 مرداد 1401 ساعت 19:59

از زمانی که سیدحسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان اعلام کرد آماده است برای دریافت سوخت از ایران برای رفع مشکل کمبود سوخت در لبنان اقدام کند شاهد بازتابهای متفاوتی بودیم. برخی اعلام کردند حسن نصرالله از دریافت سوخت رایگان سخن گفته و برخی هم گفتند منظور، سوخت رایگان نبوده است. اما واقعیت چیست؟


اخبار نفت: از زمانی که سیدحسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان اعلام کرد آماده است برای دریافت سوخت از ایران برای رفع مشکل کمبود سوخت در لبنان اقدام کند شاهد بازتابهای متفاوتی بودیم. برخی اعلام کردند حسن نصرالله از دریافت سوخت رایگان سخن گفته و برخی هم گفتند منظور، سوخت رایگان نبوده است. اما واقعیت چیست؟
مروری بر خبرهایی که به زبان عربی مخابره شده نشان می‌دهد آنچه مطرح شده سوخت رایگان بوده و همه خبرها و تحلیلها هم حول همین محور است. مروری بر سه خبر به زبان عربی از سه رسانه، این موضوع را اثبات می‌کند.
 خبرگزاری فارس در بخش عربی خود به نقل از ویام وهاب، رئیس حزب توحید عربی با اشاره به اینکه پیشنهاد حسن نصرالله دبیرکل حزب الله برای وارد کردن سوخت ایران یک اتفاق مثبت بزرگ است، گفت: ما از سوخت ایران استقبال می کنیم. خبرگزاری فارس نوشت: این امر پس از آن صورت می گیرد که نصرالله در یک مصاحبه تلویزیونی تایید کرد: "من آماده هستم سوخت ایران را به صورت رایگان به نیروگاه های برق لبنان بیاورم، مشروط بر اینکه دولت لبنان با این موضوع موافقت کند."
الشرق الاوسط هم نوشت: ابتکار حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله، که طی آن وی متعهد شد سوخت ایران را به صورت رایگان به نیروگاه های برق در لبنان برساند، به شرط موافقت دولت لبنان با دریافت این «هدیه»، باعث ایجاد یک شکاف سیاسی شد.  در حالی که متحدان حزب از این اقدام استقبال کرده و آن را راهی برای خروج کشور از بحران برق می‌دانستند، مواضع مخالفان حزب متفاوت بود، زیرا برخی خواستار پذیرش آن و آزمایش جدیت نصرالله در آن شدند و برخی دیگر نسبت به این ماجراجویی هشدار دادند.
آخرین موضع‌گیری هم مربوط به ولید فیاض وزیر انرژی لبنان است که در گفتگو با الجدید گفته: پیشنهاد «هدیه» سوخت ایران از جمله راهکارهای حل بحران برق است که با راه حلی که شروع کردیم یعنی اجرای قراردادهای امضا شده با مصر و اردن تکمیل می شود.
مجموع خبرهای فوق نشان می‌دهد منظور دبیرکل حزب‌الله لبنان، دریافت سوخت رایگان از ایران بوده؛ اما مسئولان در ایران نسبت به این موضوع سکوت کرده‌اند.
 


کد مطلب: 971

آدرس مطلب :
https://www.akhbarenaft.com/news/971/سیدحسن-نصرالله-دریافت-سوخت-رایگان-ایران-سخن-گفته

اخبارنفت
  https://www.akhbarenaft.com