کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ماجرای جالب پنج طرح رونمایی شده در شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی!

22 شهريور 1401 ساعت 11:03

پنج طرح ملی زیرساختی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران روز یکشنبه بیستم شهریور ماه رونمایی شد؛ اما به نظر می رسد مدیران پالایش و پخش به دلیل کمبود طرح و پروژه برای رونمایی، به سراغ رونمایی از طرح هایی رفته اند که بعضا قبلا اجرایی یا رونمایی شده اند!


پنج طرح ملی زیرساختی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران روز یکشنبه بیستم شهریور ماه رونمایی شد؛ اما به نظر می رسد مدیران پالایش و پخش به دلیل کمبود طرح و پروژه برای رونمایی، به سراغ رونمایی از طرح هایی رفته اند که بعضا قبلا اجرایی یا رونمایی شده اند! "اخبار نفت"، این طرح ها را که مراسم رونمایی آن با حضور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برگزار شده مرور کرده و قضاوت را به مخاطبان واگذار می کند:

صدور مجوز احداث جایگاهها از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور: این سامانه بیست و هفتم اسفند ماه سال گذشته راه اندازی شده و مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی هم همان زمان خبر آن را اعلام کرده و مشخص نیست پس از شش ماه چرا دوباره افتتاح شده است!
 
طرح هوشمندسازی جایگاههای سی ان جی: طرح هوشمندسازی جایگاه‌های سوخت سی ان جی در اردیبهشت سال 98 با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد و یک قرارداد اجرایی هم برای هوشمندسازی جایگاههای سی ان جی در همان سال با دانشگاه صنعتی شریف منعقد شده است. اما اگر اینها را هم نادیده بگیریم، اوایل مردادماه امسال، در مراسم امضای پنج تفاهمنامه بین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با شرکتهای دانش بنیان، تفاهمنامه ای برای هوشمندسازی جایگاه‌های CNG امضا شد. حالا سوال اینجاست که ظرف یک ماه و نیم، این تفاهمنامه به قرارداد تبدیل شده و به نتیجه هم رسیده است؟!
 
سامانه تبدیل خودروهای بنزینی به دوگانه سوز: این سامانه نزدیک به سه سال است در حال فعالیت است. مسئولان مربوطه دقیقا از چه چیزی رونمایی کرده اند؟ آیا قابلیت جدیدی به آن اضافه شده یا کلا سامانه قبلی کنار گذاشته شده است؟
 
اتصال درگاههای کسب و کار شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به پنجره واحد دولت الکترونیک و تمرکز حسابهای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به پنجره واحد دولت الکترونیک: تمرکز حسابهای شرکتهای دولتی نزد بانک مرکزی و اتصال درگاههای کسب و کار به پنجره واحد دولت الکترونیک، هر دو الزامی از طرف دولت است و پیش از این هم به دلیل عدم تکمیل زیرساختها توسط دولت و بانک مرکزی، امکان اتصال یا ایجاد تمرکز وجود نداشت. از هر منظری که نگاه کنیم، این اقدام، طرح یا پروژه ای نیست که برایش مراسم رونمایی برگزار شود!
 
 


کد مطلب: 1309

آدرس مطلب :
https://www.akhbarenaft.com/report/1309/ماجرای-جالب-پنج-طرح-رونمایی-شده-شرکت-پالایش-پخش-فرآورده-های-نفتی

اخبارنفت
  https://www.akhbarenaft.com