پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
کد مطلب : 1220
چند خبر جدید از معاون وزیر نفت:

تهران و مسکو در آستانه مبادله قرارداد گازی

هوشنگ فلاحتیان، معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت هفتم شهریورماه در گفت‌وگو با برنامه «میز اقتصاد» چند خبر مهم را اعلام کرد که انعکاسی در رسانه وزارت نفت و سایر رسانه‌ها نداشت.
تهران و مسکو در آستانه مبادله قرارداد گازی
 اخبار نفت: هوشنگ فلاحتیان، معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت هفتم شهریورماه در گفت‌وگو با برنامه «میز اقتصاد» چند خبر مهم را اعلام کرد که انعکاسی در  رسانه وزارت نفت و سایر رسانه‌ها نداشت، او گفته است:
 ایران در آستانه مبادله قرارداد برای واردات روزانه ۶ میلیون مترمکعب گاز روسیه (قابل افزایش تا ۱۵ میلیون مترمکعب) از مسیر ترکمنستان است تا مشکل دیرینه تأمین گاز برای شمال کشور را حل کند. متن این قرارداد نهایی شده و کمتر از یک ماه آینده و پیش از زمستان امضا می‌شود.
 آقای چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اخیرا سفری به پاکستان داشت و این کشور بسیار علاقمند به روابط گازی با ایران است، مقدمات لازم فراهم شده و وارد مرحله‌ای شدیم که به نتایج قابل قبول برسیم و بتوانیم ارتباط گازی با پاکستان را برقرار کنیم.
 در سفر دو ماه گذشته وزیر نفت به مسقط پایتخت عمان تفاهم خوبی میان دو کشور برای تشکیل کمیته مشترک شکل گرفت تا بتوانیم از مسیر خلیج فارس با سرمایه‌گذاری مشترک خط لوله گاز ایران و عمان را احداث کنیم، هیئت عمان اخیرا سفری به تهران داشته است و مذاکرات خوبی انجام شد و امیدوارم بتوانیم قراردادی در این زمینه با عمان داشته باشیم.
 هم اکنون برخی از کارکنان صنعت نفت برای تعمیرات اساسی در یکی از پالایشگاه‌های ونزوئلا حضور دارند و بزودی ۹۰ تا ۱۰۰ هزار بشکه نفت ایران در اختیار این پالایشگاه قرار می‌گیرد و تا دو ماه آینده هم از ظرفیت این پالایشگاه به نفع صادرات نفت خودمان استفاده می‌کنیم.

https://akhbarenaft.com/vdcg.x9qrak9xzpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما