پنجشنبه ۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
کد مطلب : 3129
مدیرعامل شرکت طب‌پلیمر آسیا تاکید کرد

ضرورت برنامه‌ریزی برای کاهش چالش‌های صنایع تکمیلی در تامین مواد اولیه

آنچه ایجاد مجتمع‌های پتروشیمی را توجیه‌پذیر می‌سازد، برنامه‌ریزی برای تامین خوراک موردنیاز صنایع تکمیلی و تکمیل زنجیره ارزش در این حوزه است؛ چراکه اشتغال اصلی در این حوزه توسط صنایع تکمیلی ایجاد می‌شود که خود، عامل خروج از رکود و ایجاد رونق اقتصادی است. به همین دلیل لازم است برای رفع چالش‌های صنایع تکمیلی اقدامات مثمرثمرتری انجام شود. برای بررسی وضعیت صنایع تکمیلی مرتبط با صنعت پتروشیمی با آقای اصلان محقق مدیرعامل شرکت طب پلیمر آسیا (برند یومامی) که از اول آبان ۹۹ در دل شرکت طب پلاستیک تشکیل و از خرداد ۱۴۰۱ رسما مستقل شد گفتگو کردیم که در ادامه می‌خوانید:
ضرورت برنامه‌ریزی برای کاهش چالش‌های صنایع تکمیلی در تامین مواد اولیه
آنچه ایجاد مجتمع‌های پتروشیمی را توجیه‌پذیر می‌سازد، برنامه‌ریزی برای تامین خوراک موردنیاز صنایع تکمیلی و تکمیل زنجیره ارزش در این حوزه است؛ چراکه اشتغال اصلی در این حوزه توسط صنایع تکمیلی ایجاد می‌شود که خود، عامل خروج از رکود و ایجاد رونق اقتصادی است. به همین دلیل لازم است برای رفع چالش‌های صنایع تکمیلی اقدامات مثمرثمرتری انجام شود. برای بررسی وضعیت صنایع تکمیلی مرتبط با صنعت پتروشیمی با آقای اصلان محقق مدیرعامل شرکت طب پلیمر آسیا (برند یومامی)  که از اول آبان ۹۹ در دل شرکت طب پلاستیک تشکیل و از خرداد ۱۴۰۱ رسما مستقل شد، گفتگو کردیم که در ادامه می‌خوانید:
*شرکت طب‌پلیمر آسیا از چه زمانی تاسیس شد و تولیدات آن چیست؟

شرکت طب پلیمر آسیا با معرفی برند یومامی UMOMY تولیدکننده و صادرکننده محصولات آموزشی و مراقبتی مادر و کودک در زمینه تولید محصولاتی از قبیل پستانک ها، بطری‌های شیر‌خوری،دندانگیر، سرشیشه و به طور کلی محصولات سیلیکونی و پلیمری فعالیت می‌کند.

*مهمترین هدف شرکت طب پلیمر آسیا چیست؟
هدف شرکت طب پلیمر آسیا این این است که اکثریت مردم جامعه را قادر به دستیابی به انتظارات و استانداردهای بالا کند. این شرکت مأموریت خود را برای ارائه محصولات متنوع با توجه به نیاز مصرف کننده قرار داده است. در واقع این شرکت با توجه به افزایش نرخ ارز و قیمت بالای محصولات و اهمیت برخورداری جامعه از محصولات با کیفیت بالا جهت حفظ سلامت کودکان تاسیس شده است.

*مواد اولیه محصولات شما چیست و از چه طریقی آن را تامین می‌کنید؟
مواد اولیه مورد نیاز ما عمدتا پلی‌پروپیلن بهداشتی و پلی‌استایرن جهت تولید ملزومات بسته‌بندی است که حدود 30 درصد ظرفیت تولید را از بورس کالا خریداری و مابقی مواد مورد نیاز را از بازار آزاد تهیه می‌کنیم.

*برای چه تعداد نیروی انسانی اشتغال ایجاد کرده‌اید؟
در حال حاضر این شرکت قادر به اشتغال‌زایی حدود 100 نفر به طور مستقیم و 130 نفر غیر مستقیم در تهران و شهرستان شاهرود بوده و با عنایت به طرح‌های توسعه پیش‌بینی‌شده، این تعداد تا پایان سال جاری به بیش از 150 نفر خواهد رسید.

*مهمترین چالش های شما در حوزه تولید چیست؟
امروز چالش‌ها برای واحدهای تولیدی بسیار هستند. نوسانات ارز، نبود زیرساخت‌های فنی و تولیدی، کمبود نیروی انسانی ، زمان‌بر بودن پروسه اخذ مجوزها و استانداردها که از مهمترین آن‌ها می‌توان به افزایش نرخ ارز و اهمیت ارز‌آوری واحدهای بازرگانی پرداخت. از این رو سیاست‌های کلان ما صادرات مازاد ظرفیت تولید به خارج از کشور است. نیاز مشتریان صادراتی، درج مشخصات محصولات به زبان انگلیسی و عربی است که این موضوع مغایر با الزامات اداره محترم غذا و دارو است که این موضوع باعث ایجاد اصطکاک بین واحدهای تولیدی صادرات‌محور و اداره غذا و دارو شده است.
امروزه یکی دیگر از مهم‌ترین چالش‌های واحدهای تولیدی، قطعی برق شهرک‌های صنعتی است که این موضوع میزان ضایعات تولید را افزایش داده و موجب استهلاک دستگاه و قالب‌ها، ایجاد خلل در برنامه تولید و کاهش راندمان و مشکلات بی‌شماری برای ما شده است. 

*برای متمایز شدن تولیدات خود نسبت به رقبا از چه راهکارهایی استفاده می‌کنید؟
در بازار های داخلی با توجه به کاهش توان خرید اکثریت جامعه یکی از مهمترین موضوعات، قیمت مصرف کننده است که ما با ایجاد کانال‌های فروش آنلاین سعی بر کنترل قیمت نهایی مصرف‌کننده کرده‌ایم.
از مهمترین موضوعات مورد نیاز بازار مصرف‌کننده تنوع کالا در این گروه محصولات است که ما با تولید تنوع بالای محصولات نیز سعی بر پوشش‌دهی حداکثری نیاز مشتریان کرده‌ایم. در بازارهای صادراتی با توجه به افزایش نرخ ارز و تولیدات با استانداردهای روز و بومی‌سازی تکنولوژی‌های برتر جهانی سعی بر تولید محصولات با کیفیت بالا و قیمت رقابتی نموده‌ایم.

*می دانیم که توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی نقش مهمی در اشتغال‌زایی و ایجاد رونق  اقتصادی دارد. برای توسعه فعالیتهای صنایع تکمیلی همانند شرکت شما چه مواردی باید مدنظر مسئولان قرار گیرد؟
در افتتاحیه چهارمین همایش و نمایشگاه اقتصاد صنایع پلاستیک ایران که در هتل المپیک برگزار شد میزگردی با عنوان زنجیره ارزش متانول برگزار شد که محوریت آن با توجه به تکمیل زنجیره تامین مواد اولیه پلیمری توسط پتروشیمی‌ها بود که بعد از حدود سه ساعت گفتگو، پاسخ شفافی از جانب عوامل پتروشیمی‌ها به صنایع تکمیلی ارائه نشد که این موضوع حاکی از آن بود که برنامه‌ای نیز  بابت زنجیره تامین مواد در دست اقدام نیست که با توجه به عرضه بیش از تقاضای متانول در بازارهای داخلی حجم بالایی از ان به خارج از کشور صادر می گردد. این موضوع در شرایطی اتفاق می‌افتد که صنایع تکمیلی با چالش تامین خوراک روبرو شده اند. در ادامه با توجه به اعلام آمادگی صنایع تکمیلی جهت سرمایه‌گذاری در تکمیل زنجیره تامین تعهدی بابت ارائه خوراک تولیدی مواد اولیه به آنها جهت تضمین سرمایه‌گذاری نیز توسط پتروشیمی ها داده نشد. به نظر من رفع این موضوع باعث کاهش چالش‌های تولیدی صنایع تکمیلی در خصوص تامین مواد اولیه خواهد بود.
https://akhbarenaft.com/vdcg.x9wrak9qypr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما