دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
کد مطلب : 1861

کاهش قیمت نفت، نتیجه اعتراضات در چین

رویا خالقی روزنامه‌نگار حوزه انرژی در توئیتر نوشت: اعتراضات چین در صورت گسترش و تداوم سبب کاهش تقاضا و افت قیمت نفت خواهد شد؛ چین بزرگترین واردکنندگان نفت است و در ماه اکتبر روزانه حدود ۹ میلیون بشکه نفت وارد کرده است.
کاهش قیمت نفت، نتیجه اعتراضات در چین
اخبار نفت: رویا خالقی روزنامه‌نگار حوزه انرژی در توئیتر نوشت: اعتراضات چین در صورت گسترش و تداوم سبب کاهش تقاضا و افت قیمت نفت خواهد شد؛ چین بزرگترین واردکنندگان نفت است و در ماه اکتبر روزانه حدود ۹ میلیون بشکه نفت وارد کرده است.
*اعتراضات در چین زمانی آغاز شد که به دلیل قرنطینه کرونایی شهر ارومچی در استان سین کیانگ، ماشین آتش‌نشانی امکان اطفای آتش در یک ساختمان را پیدا نمی‌کند و موجب مرگ ۳ نفر از جمله یک کودک ۳ ساله می‌شود. اعتراضات ابتدا در ارومچی شکل گرفت و سپس به شانگهای و پکن و برخی شهرهای دیگر رسید که قوانین سفت و سختی برای مقابله با کرونا وضع کرده‌اند.*
*اعتراضات در قیاس با کشورهای دیگر گسترده نیست اما با توجه به محدودیتهای سیاسی در چین،این حجم از اعتراض بیسابقه است.مطالبه اصلی مردم، آزادی و دموکراسی است.جالب اینجاست که حکومت چین،مردم سین‌کیانگ را به تجزیه‌طلبی متهم می‌کند!*
-در عکس بالا روی کاغذ نوشته شده: می‌دانید می‌خواهم چه بگویم! اما همین نوشته موجب دستگیری این جوان شد! نشانه‌ای از آزادی در چین، این هم‌پیمان جمهوری اسلامی ایران، مثل روسیه! 
https://akhbarenaft.com/vdch.-nzt23n6zftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما