سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۶
کد مطلب : 1865
عراق ظرفیت صادرات نفت خود را افزایش می‌دهد

ما هیچ...ما نگاه...!

عراق، دومین تولیدکننده بزرگ اوپک قصد دارد از سال آینده ظرفیت صادراتِ نفت از بنادر جنوبی را افزایش دهد و در مجموع تا سال ۲۰۲۵ بین ۱ تا ۱/۵ میلیون بشکه در روز به ظرفیت خود اضافه کند.
ما هیچ...ما نگاه...!
اخبار نفت:عراق، دومین تولیدکننده بزرگ اوپک قصد دارد از سال آینده ظرفیت صادراتِ نفت از بنادر جنوبی را افزایش دهد و در مجموع تا سال ۲۰۲۵ بین ۱ تا ۱/۵ میلیون بشکه در روز به ظرفیت خود اضافه کند.
محمد سعدون نماینده عراق در اوپک در مصاحبه‌ با تلویزیون دولتی عراقیه گفت که این پروژه شامل بازسازی بندر جنوبی خورالامایه و خطوط لوله دریایی است و ظرفیت صادرات از بنادر جنوبی از سال آینده بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد. 
به گفته وزارت نفت عراق در ماه اکتبر روزانه ۳/۲۹۳ میلیون بشکه نفت از بنادر جنوبی عراق صادر شده. عراق در تلاش است تا درآمد نفت را افزایش دهد و شرکت‌های جهانی را به کار در این کشور پس از دهه‌ها آشفتگی، ترغیب کند.
سعدون گفت کاهش تولید اوپک در ماه گذشته، بر صادرات نفت عراق تأثیری نخواهد داشت. قیمت فروش نفت عراق در سال جاری به طور متوسط ۹۷ دلار در هر بشکه بوده است.
عراق در سالهای اخیر جای ایران را در رده دوم تولیدکنندگان اوپک گرفته و ایران نه فقط از عراق، بلکه از امارات و کویت هم عقب افتاده است.
https://akhbarenaft.com/vdcb.0b8urhbwsiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما