چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
کد مطلب : 2087
ماجرای گم شدن ۳۶ هزار میلیارد تومان پول معامله پتروشیمی خلیج فارس

وزارت اقتصاد از روزنامه اعتماد شکایت کرد!

در پی انتشار خبر گم شدن ۳۶ هزار میلیارد تومان قسط اول معامله بلوک ۱۲ درصدی شرکت پتروشیمی خلیج فارس از سوی روزنامه اعتماد، وزارت امور اقتصادی با اتهام نشر اکاذیب از این روزنامه شکایت کرد.
وزارت اقتصاد از روزنامه اعتماد شکایت کرد!
اخبار نفت: در پی انتشار خبر گم شدن ۳۶ هزار میلیارد تومان قسط اول معامله بلوک ۱۲ درصدی شرکت پتروشیمی خلیج فارس از سوی روزنامه اعتماد، وزارت امور اقتصادی با اتهام نشر اکاذیب از این روزنامه شکایت کرد.
 وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده بر اساس اعلام  خزانه داری کل کشور حصه نقدی معامله بلوک ۱۲ درصدی شرکت پتروشیمی خلیج فارس به عنوان بزرگترین مزایده تاریخ به مبلغ حدود ۳۲.۵ هزار میلیارد تومان به صورت کامل به خزانه واریز شده و ادعای دروغ گم شدن این مبلغ کذب محض است.
روزنامه اعتماد، امروز چهارشنبه در گزارشی که مستند به گزارش سازمان بازرسی بود نوشت: با گذشت يك ماه از واگذاري بلوك ۱۲ درصدي هلدينگ خليج‌فارس، سند تازه منتشر شده‌اي نشان مي‌دهد كه «قسط اول» پرداختي خريدار به سازمان خصوصي‌سازي كه قرار بوده در محل «خاصي» هزينه شود، در جاي ديگري هزينه شده است.
اين سند، نامه سازمان بازرسي به وزير امور اقتصادي و دارايي است كه در آن از احسان خاندوزي خواسته شده «شخصا» و ظرف پنج روز در اين باره توضيح دهد كه چرا «پول دريافتي از خريدار بلوك ۱۲ درصدي هلدينگ خليج‌فارس» در جاي خود «هزينه نشده» و اصولا در «كجا هزينه شده است؟» 
نامه سازمان بازرسي به وزير امور اقتصادي و دارايي جزو نامه‌هاي تازه‌اي است كه به دستور رييس قوه قضاييه از حالت «طبقه‌بندي شده» خارج شده و در دسترس عموم قرار مي‌گيرد. بنا بر اين نامه، شركت «اهداف» وابسته به صندوق بازنشستگي صنعت نفت بابت خريد ۱۲ درصد بلوك هدينگ خليج‌فارس ۳۲ هزار و ۶۰۰ ميليارد تومان به حساب خزانه‌داري كل نزد بانك مركزي واريز كرد تا خريد اين ۱۲ درصد بلوك قطعي شود. همان زمان، مزايده هر بلوك اين شركت به ارزش كل ۱۰۸ هزار و ۷۰۰ ميليارد تومان معامله شد. طبق داده‌هاي موجود و با استناد به نامه سازمان بازرسي، شركت خريدار همه مبلغ را واريز كرده است. اما قرار بود اين پول طبق جداول خاصي خرج شود، اما سازمان بازرسي مي‌گويد مشخص نيست اين ۳۲.۶ هزار ميليارد تومان در كجا خرج شده است؟
https://akhbarenaft.com/vdci.varct1auybc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما