سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
کد مطلب : 2516
تحویل بنزین و گازوئیل فقط با کارت سوخت شخصی

یک قانون دیگر که قابلیت اجرا ندارد!

نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور مصوب کردند که سوخت خودروهای بنزین‌سوز و گازوئیل‌سوز در سال آینده تنها از طریق کارت سوخت شخصی تامین شود؛ مصوبه‌ای که از همین حالا مشخص است به دلیل مشکلات فراوانی که برای مردم ایجاد می‌کند قابلیت اجرا ندارد و اگر هم اجرا شود، بسیار دردسرآفرین خواهد بود.
یک قانون دیگر که قابلیت اجرا ندارد!
 اخبار نفت: نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور مصوب کردند که سوخت خودروهای بنزین‌سوز و گازوئیل‌سوز در سال آینده تنها از طریق کارت سوخت شخصی تامین شود؛ مصوبه‌ای که از همین حالا مشخص است به دلیل مشکلات فراوانی که برای مردم ایجاد می‌کند قابلیت اجرا ندارد و اگر هم اجرا شود، بسیار دردسرآفرین خواهد بود.
در بند الحاقی ۳ تبصره ۱۴ ماده واحده لایحه بودجه آمده است: به منظور بهبود نظام توزیع بنزین و نفت گاز (گازوئیل) در کشور و کاهش قاچاق سوخت، وزارت نفت از طریق شرکت تابعه ذی‌ربط مکلف است تدبیری اتخاذ کند که تا پایان شش ماه ابتدایی سال، حداقل ۹۰ درصد خودروهای بنزین‌سوز و  ۹۵ درصد خودروهای نفت گازسوز (گازوئیل) صرفا از کارت‌های سوخت مختص خودرو استفاده کنند.
مشخص نیست این درصد چگونه برای جایگاه‌داران که باید کارت سوخت شخصی مطالبه کنند مشخص می‌شود! همچنین معلوم نیست اگر فردی کارت سوخت نداشت یا در موقعیتی بود که به دلیل همراه نداشتن کارت سوخت، بنزین خودرویش به اتمام رسیده بود چه کاری می‌تواند بکند؟!
چنین قوانینی که یا قابلیت اجرا ندارد یا اگر اجرا شود عملی نمی‌شود و دردسر ایجاد می‌کند، تنها موجب لوث شدن قانون است؛ مثل قانون ممنوعیت استفاده از ماهواره که سرنوشت آن را در جامعه می‌بینیم!

 
https://akhbarenaft.com/vdcf.yd0iw6dtvgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما