کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سهم ایران از تولید خرمای جهان

توسعه صادرات غیرنفتی فقط در شعار!

4 فروردين 1402 ساعت 18:02

در ماه مبارک رمضان، خرما اولین چیزی است که مردم خاورمیانه در زمان افطار، روزه خود را با آن باز می‌کنند. در در سال ۲۰۲۱، حدود ۹.۸ میلیون تن خرما در سراسر جهان تولید شد. بر اساس داده‌های سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد، مصر بزرگترین تولیدکننده خرما در جهان است و ۱.۷ میلیون تن خرما تولید کرد. عربستان سعودی با ۱.۶ میلیون تن و ایران با تولید ۱.۳ میلیون تن خرما در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.


اخبار نفت:  در ماه مبارک رمضان، خرما اولین چیزی است که مردم خاورمیانه در زمان افطار، روزه خود را با آن باز می‌کنند. در در سال ۲۰۲۱، حدود ۹.۸ میلیون تن خرما در سراسر جهان تولید شد. بر اساس داده‌های سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد، مصر بزرگترین تولیدکننده خرما در جهان است و ۱.۷ میلیون تن خرما تولید کرد. عربستان سعودی با ۱.۶ میلیون تن و ایران با تولید ۱.۳ میلیون تن خرما در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.
جالب اینجاست که وزن خرمای صادرشده از ایران در سال ۲۰۲۱ حدود سه‌هزارتن بیشتر از صادرات عربستان بود، اما درآمد عربستان از آن، نزدیک به سه‌برابر درآمد صادرات خرمای ایران است و ۹۵ درصد صادرات خرمای ایران به صورت فله انجام می‌شود. این یعنی، افرادی که مدام بر اهمیت صادرات غیرنفتی تاکید می‌کنند، هیچگاه راهکارهای مناسب برای بهبود صادرات غیرنفتی را عملی نمی‌کنند و صرفا شعار صادرات غیرنفتی سر می‌دهند! اینگونه،هم صادرات نفتی را از دست می‌دهیم هم غیرنفتی را!

❇️ اینفوگرافی‌های متنوع را در "اخبار نفت" ببینید ❇️


کد مطلب: 2583

آدرس مطلب :
https://www.akhbarenaft.com/news/2583/توسعه-صادرات-غیرنفتی-فقط-شعار

اخبارنفت
  https://www.akhbarenaft.com