يکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
کد مطلب : 2965
آقای علی‌عسگری؛ حواستان به‌ معاونت برنامه‌ریزی هست؟

جابجایی‌های غیرکارشناسانه در طرح‌های هلدینگ خلیج فارس

جابجایی‌های غیرکارشناسانه و دور از انتظاری در هلدینگ خلیج فارس در حال انجام است که مشخص نیست مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از آن باخبر است یا خیر؛ جابجایی‌هایی که باید مورد توجه و کنترل جدی قرار بگیرد.
جابجایی‌های غیرکارشناسانه در طرح‌های هلدینگ خلیج فارس
اخبار نفت: جابجایی‌های غیرکارشناسانه و دور از انتظاری در هلدینگ خلیج فارس در حال انجام است که مشخص نیست مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از آن باخبر است یا خیر؛ جابجایی‌هایی که باید مورد توجه و کنترل جدی قرار بگیرد. 
برخی جابجایی های اخیر صورت گرفته در هلدینگ خلیج فارس به‌ ویژه در ارتباط با مدیران عامل چند طرح در دست اجرا و همچنین شایعات مطرح شده در ارتباط با احتمال جابجایی مدیران عامل سه طرح مهم زیرمجموعه پتروشیمی خلیج فارس که تقریبا در آستانه راه اندازی و آغاز بهره‌برداری قرار دارند جای تامل و پرداختن به یک موضوع مهم و جدی را دارد. طی چند ماه گذشته مدیران عامل دو طرح مهم و بزرگ پتروشیمی یادآوران (هویزه) و الفین پتروشیمی گچساران نیز که با تلاش کارکنان و متخصصان آن مجموعه به زمان بهره‌برداری نزدیک شده بودند برکنار و نیروهای جدیدی به جای آنان منصوب شده بودند. اما بررسی شیوه برکناری‌های اخیر صورت گرفته در هلدینگ خلیج فارس مخصوصا در رابطه با مدیران عامل طرح های در دست اجرا حکایت از یک برنامه ریزی تلخ و کاملا غیر کارشناسی دارد. 
ارزیابی تغییرات صورت گرفته حکایت از آن دارد که معاونت برنامه‌ریزی هلدینگ خلیج فارس که اتفاقا سوابق و‌ تجربیات محدودی در راه‌اندازی طرح‌ها دارد در اقدامی ناصواب مدیران عامل طرح‌های در آستانه بهره‌برداری را برکنار کرده و افرادی از میان دوستان و همکاران خود (که بعضا هیچ سابقه قابل اعتنایی ندارند) را به جای آنان منصوب کرده و همزمان با فضاسازی رسانه‌ای و تبلیغات تلاش دارد اینگونه القا کند که قهرمان اصلی در راه‌اندازی این طرح‌ها اقدام‌های صورت گرفته توسط اوست. بر اساس این برنامه‌ریزی نادرست، طرح‌های مهم پتروشیمی پلیمر گچساران، هنگام و آپادانا که دقیقا طی چند سال گذشته علیرغم تنگ‌تر شدن تحریم‌های بین المللی در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته‌اند نیز اهداف جدید برای جابجایی مدیران هستند.
اینکه در اخبار مرتبط با طرح‌های در دست اجرای هلدینگ خلیج فارس و بازدیدهای صورت گرفته تمامی اخبار منتشره حول محور و با تاسی به نام معاون برنامه‌ریزی آن هلدینگ ارائه می‌شود این سوال را به ذهن متبادر می‌سازد که آن معاونت تلاش دارد خود را در قالب قهرمان صنعت پتروشیمی جا بیاندازند! قهرمانی که شاید در آینده از او و افراد مانند وی تحت عنوان «قهرمانان پوشالی» یاد شود!
لازم است این تذکر مهم مورد توجه مدیرعامل حال حاضر هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس قرار گرفته و نسبت به این تغییرات پیشنهادی و همچنین راه‌اندازی پیش از موعد طرح‌ها و خطرات پیش‌بینی نشده‌ای که می‌تواند به همراه داشته باشد با تامل و حساسیت بیشتری اقدام نماید.
https://akhbarenaft.com/vdcd.90x2yt0nka26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما