شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱
کد مطلب : 356
درباره معارفه مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان فرمانده بسیج وزارت نفت

آقای شاهمیرزایی! کمی به این پرسشها بیندیشید

اخبار نفت: با گذشته سه روز از برگزاری آیین تکریم و معارفه مسئولان جدید و قدیم بسیج وزارت نفت که با حضور تعدادی از فرماندهان و نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج اقشار کشور و معاونان وزارت نفت، برگزار شد، تنها نیپنا، سایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی، انتصاب مدیرعامل پتروشیمی به عنوان فرمانده بسیج وزارت نفت را منتشر کرده که آن هم البته به نقل از خبرگزاری بسیج بوده...
آقای شاهمیرزایی!  کمی به این پرسشها بیندیشید
اخبار نفت: با گذشته سه روز از برگزاری آیین تکریم و معارفه مسئولان جدید و قدیم بسیج وزارت نفت که با حضور تعدادی از فرماندهان و نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج اقشار کشور و معاونان وزارت نفت، برگزار شد، تنها نیپنا، سایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی، انتصاب مدیرعامل پتروشیمی به عنوان فرمانده بسیج وزارت نفت را منتشر کرده که آن هم البته به نقل از خبرگزاری بسیج بوده و تنها تصویری از سخنرانی شاهمیرزایی در آن خبرگزاری منتشر شده و این خبر در سایت رسمی وزارت نفت، شانا هم بازتابی نداشته است. برخی سایتهای خبری نفت، این موضوع را به نارضایتی جواد اوجی از این انتصاب مرتبط دانسته اند.
مرتضی شاهمیرزایی سومین فرمانده بسیج وزارت نفت در بیش از یک دهه گذشته است. او اگرچه مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی است اما از مدتها پیش تمایل به قرار گرفتن در راس بسیج وزارت نفت را داشت. این که چگونه مسئولیتهای سنگین شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان ارگان مهمی که نقش تنظیم کننده روابط بین مجتمع های پرشمار پتروشیمی در کشور را بر عهده دارد و وظیفه آن نظارت بر صنایعی است که در افزایش صادرات و تامین منابع ارزی برای کشور بسیار موثر هستند، با مسئولیتهای بسیج وزارت نفت می تواند جمع شود پرسشی بی پاسخ است. شاهمیرزایی که البته طی ماههایی که جایگزین بهزاد محمدی در راس شرکت ملی صنایع پتروشیمی شده، نشان داده تسلط چندانی بر این حوزه ندارد و اشتباهات متعددش در مصاحبه تلویزیونی پارسال و سخنان پرحاشیه اش از جمله درباره ادغام پتروشیمی و پالایش و پخش و تشبیه این موضوع به ماجرای سپاه ابرهه و سخنان عبدالمطلب هم بارها خبرساز شده، به نظر می رسد بیش از پتروشیمی، به حضور در راس بسیج وزارت نفت علاقه دارد.
شاهمیرزایی که ۱۷ آذر ۱۳۸۸  سرپرست اداره کل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت نفت شده بود، چهار سال بعد در روز 26 مرداد 1392 توسط بیژن زنگنه که تازه وزیر شده بود برکنار شد. شاه میرزایی البته بارها در سخنان خود در محافل غیررسمی، این موضوع را که او اولین فرد برکنارشده در دوران جدید وزارت زنگنه در دولت روحانی بوده به عنوان افتخار خود بیان کرده اما آن زمان، برکناری شاهمیرزایی به خاطر اختلاف دیدگاه سیاسی نبود بلکه عملکرد کمیته انتصابات که توسط میرمحمد صادقی، چگنی و شاهمیرزایی رهبری  می شد و باعث بروز انتقادات فراوانی در نفت شده بود، موجب برکناری او شد.
شاهمیرزایی در بسیج وزارت نفت، طی حکمی از سوی سردار غلامحسین سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، جایگزین محمدعلی فلاح‎ مهرجردی شده که خود، از سال 94 این مسئولیت را بر عهده داشت. پیش از او، مجید چگینی فرمانده بسیج وزارت نفت بود که او نیز از بهمن 88 جایگزین سخاوت اسدی شده بود.
شاهمیرزایی حالا دو مسئولیت پرفشار را پذیرفته است. چند پرسش مهم وجود دارد. این که آیا فردی که معاون وزیر در یکی از کلیدی ترین حوزه های اقتصادی کشور است، می تواند همزمان مسئولیت بسیج وزارت نفت را هم داشته باشد؟ آیا هیچ فردی در وزارت نفت نیست که برای یکی از این دو سمت، شایسته تر از شاه میرزایی باشد و شاه میرزایی مجبور نباشد دو هندوانه را با یک دست بلند کند؟ و پرسش مهمتر این که شاهمیرزایی که خود را بسیار مقید به اصول دینی می داند تصور نمی کند اگر یک مسئولیت را که به عنوان امانتی در اختیار او گذاشته شده، به درستی به انجام برساند، به تقوا نزدیکتر است تا اینکه دو مسئولیت را بر عهده بگیرد و برای هیچکدام نتواند وقت کافی بگذارد؟ ای کاش آقای شاهمیرزایی که اعتقاداتش درباره دین و آخرت را در هر جلسه ای به نوعی برای مخاطبان بازگو می کند، کمی در خلوت خود به این پرسشها بیندیشد.
 
https://akhbarenaft.com/vdcht-nxd23nm.ft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما