يکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۳
کد مطلب : 95
نگاه "اخبار نفت" به حضور همزمان بیژن چگنی در دو مسئولیت شرکت ملی صنایع پتروشیمی و هلدینگ خلیج فارس

آقای چگنی! چگونه می توانید بر خودتان نظارت کنید؟!

کاندیدای شکست خورده انتخابات مجلس شورای اسلامی از شهر شوش خوزستان، نزدیک به یک ماه است دو مسئولیتی را در صنعت پتروشیمی بر عهده دارد که در یک نفر نمی گنجد یا بهتر است بگوییم نباید بگنجد!
آقای چگنی! چگونه می توانید بر خودتان نظارت کنید؟!
اخبار نفت: کاندیدای شکست خورده انتخابات مجلس شورای اسلامی از شهر شوش خوزستان، نزدیک به یک ماه است دو مسئولیتی را در صنعت پتروشیمی بر عهده دارد که در یک نفر نمی گنجد یا بهتر است بگوییم نباید بگنجد! هم سرپرست کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی است و هم رئیس هیات مدیره هلدینگ خلیج فارس!
 
بیژن چگنی متولد سال 1350 شهرک حمید آباد شهرستان شوش است. او در سال 1370 در رشته شیمی وارد دانشگاه شد و بورسیه وزارت نفت را دریافت کرد. در سال 1377 جذب وزارت نفت شده و در پتروشیمی شازند مشغول به کار شد. همزمان با فعالیت در شرکت پتروشیمی شازند و سپس شرکت خطوط لوله و مخابرات خوزستان، در رشته های غیرمرتبط با نفت، یعنی علوم سیاسی و سپس مدیریت ادامه تحصیل داد اما به دلیل ارتباط نزدیک به عبدالحسین بیات، مدیرعامل اسبق شرکت ملی صنایع پتروشیمی و از حامیان ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری، جای پای خود را به مرور زمان در پتروشیمی محکم کرد.  جالب اینجاست که او در انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه شوش کاندیدا شد اما با 18 هزار رای در مقابل 23 هزار رای محمد کعب عمیر، از راهیابی به مجلس بازماند. با این حال در دولت رئیسی، با نفوذ بیات در پتروشیمی، دو مسئولیت مهم گرفته که البته این دو مسئولیت در شرایط عادی نباید به یک نفر داده شود!
 
روز ششم اردیبهشت ماه سال جاری، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با صدور حکمی، بیژن چگنی را به‌ عنوان سرپرست مدیریت کنترل تولید این شرکت منصوب کرد. بهمن ماه سال گذشته هم چگنی به عنوان رییس هیات مدیره شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس منصوب شده بود. او در شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مسئولیت مدیریت کنترل تولید را بر عهده دارد که نقشی راهبردی و تاثیر گذار در روند فعالیت های تولیدی صنعت پتروشیمی ایران ایفا می کند. سه وظیفه مهم مدیریت کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی، امور هماهنگی و کنترل تولید، امور مهندسی تولید، و امور هماهنگی و نظارت بر راه اندازی طرحهاست. از آن طرف، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بزرگترین هلدینگ بخش خصوصی صنعت پتروشیمی در کشور است که از سهم بزرگی در تولید و همچنین طرح های پتروشیمی برخوردار است. به عبارت دیگر، مدیریت کنترل تولید در راستای پیشبرد اهداف کلان صنعت پتروشیمی، وظیفه نظارت، جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های تولید شرکت‌های پتروشیمی و نظارت و هماهنگی بر راه اندازی طرح های صنعت پتروشیمی را بر عهده دارد.
 
حالا پرسش اساسی این است که آیا فردی که همزمان ریاست هیات مدیره شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیریت کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی را بر عهده دارد، می تواند وظایف نظارتی و کنترلی خود را به خوبی انجام دهد؟ به عبارت ساده تر، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی، چگونه می تواند بر تولید و طرح های مجموعه دیگری که رئیس هیات مدیره آن خودش است،نظارت کند؟! 
 
https://akhbarenaft.com/vdcjz.ehuuqeiffs.html
نام شما
آدرس ايميل شما