چهارشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
کد مطلب : 1140
دو نکته درباره آمارهای اوجی و خجسته مهر

ظرفیت تولید نفت ایران چقدر است؟!

وزیر نفت در آخرین اظهارنظر خود درباره ظرفیت تولید نفت ایران، روز اول شهریور ماه ظرفیت تولید نفت ایران را ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد. اما مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، دو روز قبل از سخنان اوجی اعلام کرد: ظرفیت تولید نفت ایران تا پایان سال ۱۴۰۰ برابر ۳ میلیون و ۸۳۸ هزار بشکه در روز بود و بر اساس برنامه‌ریزی، ظرفیت تولید نفت خام ایران تا پایان سال ۱۴۰۱ به بیش از ۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.
ظرفیت تولید نفت ایران چقدر است؟!
اخبار نفت: وزیر نفت در آخرین اظهارنظر خود درباره ظرفیت تولید نفت ایران، روز اول شهریور ماه ظرفیت تولید نفت ایران را ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد. اما مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، دو روز قبل از سخنان اوجی اعلام کرد: ظرفیت تولید نفت ایران تا پایان سال ۱۴۰۰ برابر ۳ میلیون و ۸۳۸ هزار بشکه در روز بود و بر اساس برنامه‌ریزی، ظرفیت تولید نفت خام ایران تا پایان سال ۱۴۰۱ به بیش از ۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.
جالب اینجاست که همین وعده، پارسال هم اعلام شده بود! محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران روز هفتم آذرماه پارسال گفته بود: "ظرفیت تولید نفت ایران تا پایان سال۱۴۰۰ به میزان پیش از تحریم‌ها یعنی ۴ میلیون بشکه در روز می‌رسد." اما حالا همان وعده را برای امسال، دوباره تکرار کرده اند!
دو نکته مهم و قابل تامل است: اول اینکه ارقام ظرفیت تولید نفت که توسط اوجی و خجسته مهر اعلام می شود تناقض دارد و دوم این که همان وعده پارسال برای امسال هم تکرار می شود!
https://akhbarenaft.com/vdch.knzt23nzvftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما