شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶
کد مطلب : 1461

چین چقدر از ایران‌ نفت خریده است؟

واشنگتن فری بیکن نوشت: از زمان روی کار آمدن جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و کاهش سخت‌گیری‌ها در خصوص اجرای تحریم ها علیه تهران، حکومت ایران به‌طور غیرقانونی ۳۸ میلیارد دلار نفت به چین فروخته است. تجارت با حزب کمونیست چین، جمهوری اسلامی را در حالی که با بزرگترین اعتراضات سراسری در سال های اخیر دست و پنجه نرم می‌کند، سرپا نگه داشته است.
چین چقدر از ایران‌ نفت خریده است؟
اخبار نفت: واشنگتن فری بیکن نوشت: از زمان روی کار آمدن جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و کاهش سخت‌گیری‌ها در خصوص اجرای تحریم ها علیه تهران، حکومت ایران به‌طور غیرقانونی ۳۸ میلیارد دلار نفت به چین فروخته است. تجارت با حزب کمونیست چین، جمهوری اسلامی را در حالی که با بزرگترین اعتراضات سراسری در سال های اخیر دست و پنجه نرم می‌کند، سرپا نگه داشته است.
این رسانه همچنین نوشت: در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، چین روزانه حدود ۴۰۰ هزار بشکه نفت از ایران وارد می‌کرد. این رقم اکنون به حدود یک میلیون رسیده است. بر اساس ارقام تازه منتشر شده توسط سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (UANI)، گروهی که تجارت غیرقانونی نفت ایران را ردیابی می‌کند، حزب کمونیست چین «با ادامه واردات میلیون ها بشکه نفت در روز ثابت کرده است که ناجی تهران است.» واردات چین به احتمال زیاد حتی از خریدهای انجام شده در زمانی که این تجارت مشمول تحریم‌های آمریکا نبود، فراتر رفته است.»

📸شی جین پینگ، رهبر حزب کمونیست چین/ گتی ایمیج

 
https://akhbarenaft.com/vdcd.90f2yt0ofa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما