دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
کد مطلب : 1643

نفت، همچنان سهامدار اصلی هلدینگ خلیج فارس باقی ماند

بزرگترین معامله تاریخ خصوصی‌سازی ایران سرانجام امروز دوشنبه انجام شد و بلوک ۱۲ درصدی سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به ارزش کل ۱۰۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، به شرکت سرمایه گذاری اهداف وابسته به صندوق بازنشستگی نفت رسید.
نفت، همچنان سهامدار اصلی هلدینگ خلیج فارس باقی ماند
 اخبار نفت: بزرگترین معامله تاریخ خصوصی‌سازی ایران سرانجام امروز دوشنبه انجام شد و بلوک ۱۲ درصدی سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به ارزش کل ۱۰۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، به شرکت سرمایه گذاری اهداف وابسته به صندوق بازنشستگی نفت رسید. رقیب شرکت اهداف در این معامله، همانگونه که قبلا نوشته بودیم پالایشگاه نفت تهران بود که سهامدار عمده آن سهام عدالت است. وزارت اقتصاد قصد داشت با خرید بلوک ۱۲ درصدی هلدینگ خلیج فارس، سهم سهام عدالت و در واقع سهم خود را در هیات مدیره هلدینگ خلیج فارس افزایش دهد تا در انتخاب مدیرعامل دست بالا را داشته باشد. اما شرکت اهداف سرانجام موفق شد سهم نفت در هیات مدیره هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس را حفظ کند.
 البته نکته قابل تامل، خرید این سهام با قیمت بالاست. قیمت پایه هر سهم ۱۳۹۷ تومان تعیین شده بود که پس از سه روز رقابت نفس‌گیر، خرید در عدد ۱۸۵۱ تومان برای هر سهم به سود شرکت اهداف به پایان رسید و معامله این بلوک ۱۲ درصدی، افزایش دو و نیم برابری را نیز نسبت به قیمت تابلوی "فارس" به ثبت رساند.

 
https://akhbarenaft.com/vdcf.jdyiw6dvmgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما