دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
کد مطلب : 2024

آقای اوجی! آیا میدانید اطلاعات شما درباره پالایشگاه‌های آبادان و اصفهان ناقص است؟!

جواد اوجی وزیر نفت طبق خبری که از سوی سایت خانه ملت بازتاب یافته گفته است: «دولت سیزدهم کیفی‌سازی را در پالایشگاه آبادان و همه پالایشگاه‌های کشور آغاز کرده است.
آقای اوجی! آیا میدانید اطلاعات شما درباره پالایشگاه‌های آبادان و اصفهان ناقص است؟!
اخبار نفت: جواد اوجی وزیر نفت طبق خبری که از سوی سایت خانه ملت بازتاب یافته گفته است: «دولت سیزدهم کیفی‌سازی را در پالایشگاه آبادان و همه پالایشگاه‌های کشور آغاز کرده است. خوشبختانه در بحث کیفی‌سازی پالایشگاه‌ها در دولت سیزدهم اتفاق‌های خوبی افتاده است تا جایی که کیفی‌سازی پالایشگاه اصفهان به مرحله بهره‌برداری رسیده و به‌زودی به اتفاق رئیس‌جمهوری این پروژه را به بهره‌برداری خواهیم رساند تا روزانه ۱۵ میلیون لیتر یورو۵ به تولید گازوئیل کشور اضافه شود.»
 این سخنان وزیر نفت حاوی اطلاعات غلطی است:
1-بر خلاف سخن وزیر نفت، کیفی سازی پالایشگاه‌های اصفهان و آبادان در دولت قبل آغاز شده است.
2- بهره‌برداری از پروژه کیفی‌سازی پالایشگاه اصفهان همین حالا هم بیش از ۱۵ ماه تاخیر دارد. این پروژه با پیشرفت بالای ۹۸ درصد، در تابستان سال گذشته تکمیل شده بود اما افتتاح آن به دولت رئیسی موکول شد. این که چرا این پروژه تا همین حالا هم به بهره‌برداری رسمی نرسیده، آقای وزیر باید از معاون خود در پالایش و پخش بپرسد.
3-پروژه کیفی‌سازی پالایشگاه آبادان در تابستان سال گذشته ۸۵ درصد پیشرفت داشت و اتفاقا شخص جلیل سالاری مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی روز ۲۷ آبان سال گذشته گفته بود بخش اول این پروژه تا پایان سال و بخش دیگر آن در سه ماهه اول سال آینده به بهره‌برداری می رسد. اما این وعده هم عملی نشد!
4-آقای سالاری یکبار دیگر در ۳۰ تیر امسال، از بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای پالایشگاه آبادان و اصفهان تا پایان شهریورماه خبر داد. ناگفته پیداست که این وعده هم، روی هوا ماند!
5- آقای اوجی در شرایطی درباره کیفی‌سازی تولیدات پالایشگاه‌ها صحبت کرده که اتفاقا در زمان آغاز به کار دولت رئیسی، بحث اساسی روی افزایش کمی تولید بود، نه کیفی‌سازی! چون پروژه‌های کیفی‌سازی تعریف شده و در حال اجرا بود و حتی مدیرعامل پالایش و پخش سخنی درباره اولویت داشتن کیفی‌سازی، به جز آنچه از قبل در پروژه‌های اصفهان و آبادان تعریف شده بود، به میان نیاورده بود. حالا چه شده که در شرایطی کمبود فرآورده‌های نفتی بویژه بنزین در کشور، کیفی‌سازی در اولویت قرار گرفته است؟! احتمالا به خاطر در پیش بودن افتتاح پروژه‌های کیفی‌سازی پالایشگاه‌های اصفهان و آبادان است که ماهها پیش باید افتتاح می‌شد!

 
https://akhbarenaft.com/vdcj.8e8fuqeyxsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما