پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵
کد مطلب : 2522

۱۴ تریلیارد کرون، موجودی صندوق ذخیره نفت نروژ!

این تصویر صفحه اصلی سایت صندوق نفت نروژ در شامگاه پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ است که هر لحظه به‌روز می‌شود. نوشته: برای شما و نسل‌های آینده ۱۴ تریلیارد کرون (بیش از ۱.۵ تریلیون دلار)! رقمی شگفت‌آور برای کشوری با جمعیت پنج و نیم میلیون نفر!
۱۴ تریلیارد کرون، موجودی صندوق ذخیره نفت نروژ!
اخبار نفت: این تصویر صفحه اصلی سایت صندوق نفت نروژ در شامگاه پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ است که هر لحظه به‌روز می‌شود. نوشته: برای شما و نسل‌های آینده ۱۴ تریلیارد کرون (بیش از ۱.۵ تریلیون دلار)! رقمی شگفت‌آور برای کشوری با جمعیت پنج و نیم میلیون نفر!
نروژ که از میانه دهه ۱۹۶۰ میلادی تولید نفت را آغاز کرد از سال ۱۹۹۶ با ایجاد صندوقی تمامی در‌آمدهای حاصل از فروش نفت و گاز خود را برای نسل‌های آینده ذخیره می‌کند. این صندوق تامین اجتماعی بزرگترین صندوق سرمایه گذاری دولتی جهان است.
تولید نفت نروژ روزانه ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه است؛ حدودا ۱ میلیون بشکه در روز کمتر از ایران. ذخایر ارزی نروژ به سبد سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت و سبد سهام تقسیم می‌شود. ذخایر ارزی نروژ همچنین شامل یک سبد ذخیره نفت است که برای مدیریت مناسب نیاز دولت به تبدیل ارز خارجی و کرون و انتقالات صندوق بازنشستگی دولتی نروژ در نظر گرفته شده است.
در ایران با وجود آنکه چهارمین ذخایر غنی نفت جهان را داریم تا زمانی که تحریم‌ هستیم امکان افزایش تولید و صادرات نفت را نداریم. 

 
https://akhbarenaft.com/vdcc.iqia2bqpila82.html
نام شما
آدرس ايميل شما