دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
کد مطلب : 2608

تصمیم جدید اوپک پلاس، چه تاثیری روی قیمت نفت داشت

پس از آنکه تولیدکنندگان عضو ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) روز یکشنبه (۱۳ فروردین‌) از کاهش عرضه داوطلبانه روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه‌ای خبر دادند قیمت نفت، روندی صعودی به خود گرفت.
تصمیم جدید اوپک پلاس، چه تاثیری روی قیمت نفت داشت
پس از آنکه تولیدکنندگان عضو ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) روز یکشنبه (۱۳ فروردین‌) از کاهش عرضه داوطلبانه روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه‌ای خبر دادند قیمت نفت، روندی صعودی به خود گرفت. این کاهش تولید، اضافه بر تصمیم کاهش تولید روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای این ائتلاف در اکتبر ۲۰۲۲ است که قرار بود از نوامبر ۲۰۲۲ تا پایان سال ۲۰۲۳ اجرا شود. رویترز گزارش داد: تعهدهای جداگانه کشورهای عضو اوپک‌پلاس، مجموع کاهش تولید روزانه این ائتلاف را به ۳ میلیون و ۶۶۰ هزار بشکه می‌رساند که معادل ۳.۷ درصد تقاضای جهانی است.
 با این تصمیم، امروز دوشنبه قیمت نفت ۵ درصد گران شد و نفت برنت اروپا به ۸۳.۵ دلار و نفت وست تگزاس آمریکا به ۷۹ دلار رسید و پیشبینی می شود قیمت نفت تا ده دلار دیگر افزایش یابد. بیشترین کاهش تولید مربوط به عربستان و روسیه هر کدام با نیم میلیون بشکه کاهش است. ایران، لیبی و ونزوئلا از توافق کاهش عرضه نفت مستثنا هستند. آمریکا مهمترین مخالف این سیاست است که اعلام کرده اقدام اوپک‌پلاس عاقلانه نیست.
 
https://akhbarenaft.com/vdch.vnit23n-6ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما