جمعه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
کد مطلب : 2729
پوپولیسم گازی اردوغان در آستانه انتخابات ترکیه!

میدان گازی ساکاریا چقدر مهم است؟

پوپولیسم اردوغان در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه اوج گرفته و به خاطر آغاز بهره‌برداری از میدان گازی «ساکاریا»، گاز مصرفی خانوارهای ترکیه را به مدت یک ماه رایگان اعلام کرده است!
میدان گازی ساکاریا چقدر مهم است؟
اخبار نفت: پوپولیسم اردوغان در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه اوج گرفته و به خاطر آغاز بهره‌برداری از میدان گازی «ساکاریا»، گاز مصرفی خانوارهای ترکیه را به مدت یک ماه رایگان اعلام کرده است! 
میدان گازی «ساکاریا» که در فاصله ۱۷۰ کیلومتری ساحل و در عمق ۲.۲ کیلومتر آب (۳۰ برابر عمق آب در میدان گازی پارس جنوبی ایران) قرار دارد با ۶۵۲ میلیارد متر مکعب ذخایر،  سه سال پس از کشف، به بهره‌برداری رسید.
مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه برای بزرگنمایی این اتفاق گفت: ترکیه به یک بازیگر مهم در تامین انرژی جهان تبدیل شده است. این درحالیست که ذخایر این میدان گازی،به عنوان نمونه یک سوم ذخایر یکی از میادین گازی ایران  به‌نام گلشن است و نمی‌تواند ترکیه را از خرید گاز بی‌نیاز کند. 
طرح اردوغان برای رایگان کردن گاز مصرفی مردم ترکیه در فاصله یک ماه به انتخابات، انتقاداتی را ایجاد کرده چرا که بدهی دولت به بانک مرکزی ترکیه را افزایش داده و موجب رشد بیشتر تورم این کشور که از تورم ایران هم بالاتر است میشود.

 
https://akhbarenaft.com/vdcb.5b5urhbz9iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما