دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۳
کد مطلب : 3006

تداوم کاهش عرضه روزانه ۳.۶۶ میلیون بشکه‌ای اوپک‌پلاس تا پایان ۲۰۲۳

کشور عضو اوپک‌پلاس در سی‌وپنجمین نشست خود تصمیم گرفتند بر کاهش عرضه مصوب روزانه ۲ میلیون بشکه‌ و کاهش عرضه داوطلبانه روزانه یک میلیون و ۶۶۰ هزار بشکه‌ پایبند بمانند و مجموع تولید آنها در ٢٠٢۴، چهل میلیون و ۴۶٠ هزار بشکه در روز باشد.
 ۲۳ کشور عضو اوپک‌پلاس در سی‌وپنجمین نشست خود تصمیم گرفتند بر کاهش عرضه مصوب روزانه ۲ میلیون بشکه‌ و کاهش عرضه داوطلبانه روزانه یک میلیون و ۶۶۰ هزار بشکه‌ پایبند بمانند و مجموع تولید آنها در ٢٠٢۴، چهل میلیون و ۴۶٠ هزار بشکه در روز باشد.
اعضای اوپک‌پلاس در اکتبر ۲۰۲۲ تصمیم گرفته بودند از ماه نوامبر تا پایان ۲۰۲۳ روزانه ۲ میلیون بشکه‌ تولید خود را کاهش دهند.همچنین بعضی از تولیدکنندگان این ائتلاف در آوریل ۲۰۲۲ به‌طور ناگهانی تصمیم گرفتند از یکم ماه مه ۲۰۲۳ (۱۱ اردیبهشت) تا پایان ۲۰۲۳ روزانه یک میلیون و ۶۶۰ هزار بشکه از تولید خود بکاهند به‌طوری که این رقم در مجموع به روزانه ۳ میلیون و ۶۶۰ هزار بشکه رسید.
عربستان اعلام کرد برای ژوئیه ۲۰۲۳ به‌صورت داوطلبانه روزانه یک میلیون بشکه از تولید خود می‌کاهد که احتمالا برای ماه‌های آینده هم تمدید می‌شود. روسیه هم متعهد شد به کاهش تولید داوطلبانه روزانه ۵۰۰ هزار بشکه‌ای خود ادامه دهد.
 ایران، لیبی و ونزوئلا به‌دلیل تحریم از توافق کاهش عرضه نفت اوپک‌پلاس مستثنی هستند./شانا

 
https://akhbarenaft.com/vdca.wnek49nwi5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما