دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
کد مطلب : 301
مروری بر سخنان امام خمینی درباره نفت در ماه‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی

نفت ما را می‌برند، اسلحه و طیاره می‌دهند

مروری بر سخنان امام خمینی درباره نفت در ماه‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی

🔸۲۳ مهر ۱۳۵۷:
🔻خدا می داند که این مرد نالایق ـ که اسمش محمدرضاست ـ این‌‎ ‌‏مرد نالایق، چه خیانتهایی به اسلام کرده و به مسلمین کرده. من و‌‎ ‌‏شما حالا نمی توانیم مطلع بشویم؛ بگذارید این بمیرد یا برود از این‌‎ ‌‏مملکت ما، قدرت او سلب بشود، آن وقت ببینید آنهایی که نوشتند‌‎ ‌‏مسائل را، حتماً اشخاصی تاریخ را ثبت کردند؛ تاریخها که بیرون‌‎ ‌‏آمد، آن وقت خواهید دید که اینها چه کرده اند با این مملکت؛ نفتی‌‎ ‌‏که ایشان می گوید که بعد از سی سال دیگر تمام می شود، چرا تمام می شود؟‌‎ ‌‏برای اینکه این لوله های عظیمی که کسانی که در بیست سال پیش از‌‎ ‌‏این رفتند ـ الآن زیادتر از این معانی است ـ کسانی که آن وقت رفته‌‎ ‌‏بودند، می گفتند لوله هایی که آنجا گذاشتند که برای نفت از آن‌‎ ‌‏استفاده بشود، همین طور صاف آدم می رود توی آن! به این بزرگی‌‎ ‌‏هست، لوله های چند متر در چند متری است. با این لوله ها دارد نفت‌‎ ‌‏ایران می رود، عوضش اسلحه می آید برای پایگاه درست کردن.

🔸۲۹ مهر ۱۳۵۷:
🔻‌‏این (شاه) مأمور است که تمام نفت ما را به امریکا بدهد و در ازایش یک‌‎ ‌‏قدری آهن پاره بخرد به منفعت آنها. این اسلحه هایی که الآن‌‎ ‌‏خریداری می شود، این اسلحه ها به درد خود ایران نمی خورد، این‌‎ ‌‏اسلحه ها همان اسلحه هایی است که اینها می خواهند که در یک‌‎ ‌‏مرکزی باشد که اگر یک جنگی پیدا شد بین امریکا ـ مثلاً ـ با‌‎ ‌‏شوروی، اینها داشته باشند یک اسلحه ای در یک محلی؛ ایران‌‎ ‌‏یکی از مراکزی است که آنها می خواهند اسلحه داشته باشند. نفت‌‎ ‌‏ما را می برند، اسلحه برای خودشان می آورند اینجا، می آورند‌‎ ‌‏ایران. پایگاه درست می کنند در ایران برای اینکه اگر جنگی پیش‌‎ ‌‏آمد، داشته باشند این پایگاه را. خیال نکنید که حالا در ازای نفت‌‎ ‌‏به ما اسلحه می دهند. ما اسلحه ای که نمی توانیم استعمال کنیم به‌‎ ‌‏چه دردمان می خورد؟ اسلحه ای است که در ایران کسی نیست‌‎ ‌‏بتواند استعمالش کند. اسلحه هایی است که خود اینها می خواهند‌‎ ‌‏اینجا باشد. اگر نفت هم نگرفته بودند، اسلحه هایشان را‌‎ ‌‏می آوردند اینجا و پایگاهشان را محکم می کردند که مبادا یک وقتی‌‎ ‌‏شوروی به آنها حمله کند. حالا چه بهتر که نفت ما را ببرند و‌‎ ‌‏پایگاه ... برای خودشان درست می کنند در ایران! این‌‎ ‌‏چیزی است که ما از نفت عایدی داریم.‏
🔻 بعضی اشخاص که رفتند، رفته‌‎ ‌‏بودند سابقاً، دیده بودند،‌‎ ‌‏گفتند که یک آدم صاف همین طور ایستاده می رود توی این لوله ها!‌‎ ‌‏لوله ها به این بزرگی است! کشتیها در چند‌‎ ‌‏دقیقه پر می شوند از نفت و خارج می شوند. این نفتی است که‌‎ ‌‏قاعده اش این بود که این مملکت تا آخر زندگی اش را به آن‌‎ ‎‌‏بگذراند. این نفت را شاه می گوید تا چند سال دیگر، تا سی سال‌‎ ‌‏دیگر، این نفت تمام می شود. کِی تمامش می کند؟ تمام می شود؛‌‎ ‌‏اما از ایشان باید پرسید که این نفت را کی دارد تمام می کند؟ این‌‎ ‌‏ذخیرۀ بزرگی که باید این طبقه از آن ارتزاق کنند و مملکت ما‌‎ ‌‏محفوظ بماند و آباد بشود به واسطۀ درآمد آن، تا سی سال دیگر‌‎ ‌‏ایشان می گوید تمام می شود. این ‌‏[‌‏نفت را‌‏]‌‏ تا سی سال دیگر، کی‌‎ ‌‏تمامش می کند؟ شما تمامش دارید می کنید؛ شاه دارد این مخازن‌‎ ‌‏به این بزرگی را که خدا به ما داده است، دارد تمام می کند. در‌‎ ‌‏ازایش خوب، چه گیر ما می آید؟ چه گیر ملت می آید؟ باید پرسید‌‎ ‌‏که شما در ازای نفت چه چیز می گیرید؟ ‌‏]‌‏می گویید:‌‏] اسلحه‌‎ ‌‏می گیریم. اسلحه برای چه می گیرید؟ مگر شما می توانید با‌‎ ‌‏شوروی جنگ کنید؟ مگر شما می توانید با امریکا جنگ بکنید؟‌‎ ‌‏شما برای سرکوبی مردم وطن خودتان همین تفنگهای خودتان‌‎ ‌‏کافی است، دیگر محتاج به اینکه از امریکا بیاورید، نیست.شما‌‎ ‌‏همین تفنگهایی که دارید برای اینکه بازاریهای ما را، جوانهای ما‌‎ ‌‏را، دانشگاهیهای ما را، دخترهای ما را، پسرهای ما را، خانمهای‌‎ ‌‏ما را، آقاهای ما را بکوبید؛ خوب این بس است دیگر. 

🔸۱۱ آبان ۱۳۵۷:

🔻این اسلحه هایی که آورده اند و «قیمت» نفت است، به جای اینکه به ما «ارز» بدهند، اسلحه‌‎ ‌‏می آورند در ایران برای خودشان یک پایگاهی درست می کنند، که‌‎ ‌‏اگر یک روز گرفتار شدند اینجا پایگاه داشته باشند! در ازای نفت، طیارۀ ـ نوشته‌‎ ‌‏بود ـ سیصد و پنجاه میلیون دلاری و پانصد و پنجاه میلیون دلاری!‌‎ ‌‏این طیاره را می خواهیم چه کنیم ما؟ ما می خواهیم بین مشهد و قم‌‎ ‌‏و تهران برویم، طیاره سیصد و پنجاه میلیون دلاری ـ آخر من‌‎ ‌‏تصورش را نمی توانم بکنم ـ آن باید بدهد به ما! نفت ما را ببرد.
https://akhbarenaft.com/vdchtznxd23nv.ft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما