چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
کد مطلب : 3071
روزهای عجیب کارکنان وزارت نفت و شرکت‌های تابعه در پی مصوبه عجیب دولت

وسایل سرمایشی ظهرها خاموش می‌شود اما نه برای مدیران!

مصوبه عجیب دولت درباره تغییر ساعت کاری کارکنان، مشکلات فراوانی برای کارکنان ادارات و سازمان‌های دولتی ایجاد کرده که مجموعه نفت نیز از این قاعده مستثنی نیست!
وسایل سرمایشی ظهرها خاموش می‌شود اما نه برای مدیران!
اخبار نفت: مصوبه عجیب دولت درباره تغییر ساعت کاری کارکنان، مشکلات فراوانی برای کارکنان ادارات و سازمان‌های دولتی ایجاد کرده که مجموعه نفت نیز از این قاعده مستثنی نیست!
ماجرا از آنجا آغاز شد که مجلس شورای اسلامی در آخرین روزهای سال ۱۴۰۰ طی مصوبه‌ای تغییر ساعت رسمی کشور را که سال‌ها به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی انجام می‌شد ملغی کرد اما چون مصوبه دیرهنگام بود، به سال ۱۴۰۱ نرسید و از ابتدای سال ۱۴۰۲ اجرا شد و بدین ترتیب ساعت رسمی کشور در سال جاری تغییری نکرد. اما زود روشن شدن هوا و به‌تبع آن زود تاریک شدن هوا که به معنای افزایش مصرف انرژی بود، دولت را به فکر جبران انداخت و ساعات کاری ادارات از نیمه خردادماه تغییر کرد و قرار شد کارکنان ادارات و بانک‌ها از ۶ صبح تا ۱۳ در سر کار حاضر شوند که همین موضوع مشکلات فراوانی برای کارکنان ایجاد کرده است.
خبرنگار «اخبار نفت» در وزارت نفت و شرکت‌های اصلی و فرعی تابعه، موضوع را بررسی کرد و به نتایج جالبی رسید! نخستین موضوع این است که اگرچه ساعات کاری ادارات از ۶ صبح آغاز می‌شود اما اغلب مدیران عالی و میانی نفت و شرکت‌های تابعه، همچون گذشته بعد از ساعت ۸ صبح در سر کار حاضر می‌شوند و این بدین معناست که در موعد پیش‌بینی‌شده هم کار روزانه تمام نمی‌شود و کارکنانی که از ۶ صبح سر کار حاضر شده بودند مجبورند به خاطر تأخیر ورود مدیران خود، بیش از زمان مشخص‌شده در ادارات بمانند. این درحالیست که ازیک‌طرف، از ساعت ۱۲ ظهر سیستم‌های خنک‌کننده خاموش می‌شود و از طرف دیگر، در این گرمای طاقت‌فرسا، کارکنان مجبورند ساعاتی بیش از زمان اعلام‌شده در محل کار خود بمانند و البته تا قبل از ساعت ۱۶ از دریافت مبلغ اضافه‌کار هم محرومند!  
نکته دوم اما جالب‌تر است. برخی از کارکنان برای خنک کردن خود مجبور به خریداری کولرهای آبی کوچک یا پنکه شده‌اند تا گرمای هوا را از ظهر به بعد بتوانند تحمل کنند. اما مدیران طبقه سیزدهم به بالای وزارت نفت و اغلب مدیران چهار شرکت اصلی و شرکت‌های فرعی که در طبقات بالای ساختمان‌ها استقرار دارند غالباً از کولر اسپیلت گازی یا تجهیزات خنک‌کننده در تمام ساعات روز برخوردارند و محدودیت استفاده از تجهیزات خنک‌کننده از ساعت ۱۲ ظهر به بعد فقط برای کارکنان اعمال می‌شود تا تبعیض به اوج خود برسد! جالب اینجاست برخی مدیران حتی حاضر نیستند در اتاقهایشان هم به مصوبه دولت برای خاموش کردن تجهیزات سرمایشی عمل کنند تا مبادا بخش کوچکی از شرایط کاری کارکنان عملیاتی نفت را تجربه کنند! 
خوب است مدیران وزارت نفت توضیح دهند که دلیل این تبعیض چیست؟ اگر قرار است وسایل خنک‌کننده برای همه خاموش شود، چرا مدیران، خود را استثنا می‌دانند؟!  و خوب است وزارت نیرو هم گزارشی ارائه دهد که این مصوبه دولت برای تغییر ساعت کاری کارکنان و خاموش کردن وسایل سرمایشی، در شرایطی که در مورد اغلب مدیران اعمال نمی‌شود، چه میزان در کاهش مصرف انرژی تأثیر داشته و این میزان کاهش، ارزش این همه بی‌نظمی و تبعیض و اذیت و آزار کارکنان در روزهای گرم تابستان را داشته است؟!
شما هم اگر در وزارت نفت و شرکت‌های تابعه شاغل هستید تجربه خود را از این مصوبه عجیب دولت، در سایت اخبار نفت با بقیه به اشتراک بگذارید.

🆔 https://t.me/akhbarnaft
🆔 www.akhbarenaft.com
https://akhbarenaft.com/vdcc.mq1a2bqxsla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما