شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
کد مطلب : 94
سفر خجسته مهر به خوزستان و یک پرسش بی پاسخ

چرا از روند پیشرفت طرح توسعه ۲۸ مخزن، گزارشی ارائه نمی شود؟

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران که روز پنجشنبه به خوزستان سفر کرد، بر ضرورت شتاب‌بخشی در اجرای طرح توسعه ۲۸ مخزن تأکید کرد.
چرا از روند پیشرفت طرح توسعه ۲۸ مخزن، گزارشی ارائه نمی شود؟
اخبار نفت: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران که روز پنجشنبه به خوزستان سفر کرد، بر ضرورت شتاب‌بخشی در اجرای طرح توسعه ۲۸ مخزن تأکید کرد. محسن خجسته‌مهر با تأکید بر شتاب‌بخشی به اجرای پروژه‌های EPD و EPC، در قالب طرح توسعه ۲۸ مخزن، گفت: ارزش سرمایه‌گذاری که برای توسعه پنج مخزن کبود، بالارود، لالی آسماری، لالی بنگستان و زیلایی که در حوزه فعالیت شرکت نفت و گاز مسجد سلیمان است، حدود ۵ هزار میلیارد تومان است که بخشی از آن انجام شده است.  وی افزود: در نشست‌هایی که با مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد، موانع و مشکلات پیش‌روی پیمانکاران در حوزه‌های مختلف از جمله تأمین کالا و پرداختی‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. امیدواریم با مرتفع شدن موانع شاهد شتاب در اجرای پروژه‌های EPD و EPC باشیم. البته خجسته مهر توضیح نداد که چرا پروژه های طرح توسعه ۲۸ مخزن از زمان تغییر دولت دچار وقفه یا با کندی مواجه شده است.
طرح نگهداشت و افزایش تولید به عنوان بزرگترین طرح توسعه ای بعد از انقلاب مناطق نفت خیز جنوب است که در پهنه ۵ استان جنوب غرب کشور در دست اجراست. هدف نخست این طرح افزایش ۳۴۱ هزار بشکه ای تولید نفت است  که با توسعه ۲۸ مخزن با استفاده از توان پیمانکاران داخلی و نظارت مستمر کارشناسان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب محقق می شود.
اخبار نفت پیش از این در گزارشی از خارج شدن این طرح از اولویتهای شرکتهای ملی نفت خبر داده بود. خوب است مدیریت شرکت ملی نفت ایران و شرکت مناطق نفتخیز جنوبی، گزارشی از روند اجرای این پروژه و وضعیت ۲۷ بسته قراردادی طرح ارائه دهند تا مشخص شود این پروژه در چه مرحله ای قرار دارد و پیشرفت آن چگونه بوده است.
 
https://akhbarenaft.com/vdci2.a3tt1a5ccb.html
نام شما
آدرس ايميل شما